Gå til innhold

Hva slags musikk liker du?

P-in-P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DJSlayer: Dropp "Trance" og putt inn "Elektronika". Dropp "Danseband" og sleng inn "Country".

Dette begynner forresten å bli ganske tåpelig. :D

Kaych: Gimme a break.

Done.

Trenger forøvrig mer input på listen.

Kaych: Fremdeles merkelige sammensettninger du har.

- D.J.

Lenke til kommentar
DJSlayer: Dropp "Trance" og putt inn "Elektronika".

"Electronica" har ikke noe med Trance å gjøre. Mange som tror at "Electronica" er synonymt med "Electronic (Dance) Music", noe som er feil.

At elektronika ikke har noe med trance å gjøre er vel å ta litt mye i?

Lenke til kommentar
Som DjSlayer sa - elektronika er sjangeren, mens trance er stilarten.

Mhm?

Hva med Epic Metal da? Det ligger jo under Power Metal, som igjen ligger under Metal. Neida, nå er jeg kverulant, men det er vel lite vits i å dele opp alt i ditt og datt.

Kaych: Fremdeles merkelige sammensettninger du har.

Kan så være. Jeg bryr meg ikke. Jeg synes at Country og Danseband passer sammen fordi Country = Harry, Danseband = Harry, Harry = Harry, Danseband = Country :p . Neida, poeget mitt er at vi ikke må få en liste det tar tre dager å lese gjennom. Jeg vil si maksimum ti alternativer.

Jeg har sagt mitt!

Mvh.

KaYcH

Lenke til kommentar
Mhm?

Hva med Epic Metal da? Det ligger jo under Power Metal, som igjen ligger under Metal. Neida, nå er jeg kverulant, men det er vel lite vits i å dele opp alt i ditt og datt.

...Og det finnes naturligvis stilarter som bygger på andre stilarter som ligger under en hovedsjanger.

Please, nå er du bare plagsom.

Lenke til kommentar
DJSlayer: Dropp "Trance" og putt inn "Elektronika".

"Electronica" har ikke noe med Trance å gjøre. Mange som tror at "Electronica" er synonymt med "Electronic (Dance) Music", noe som er feil.

At elektronika ikke har noe med trance å gjøre er vel å ta litt mye i?

Hvordan det? Trance og Breakbeat er to forskjellige sjangre.

Lenke til kommentar
Hmm, hva med dette?

- Pop

- Rock

- Metal

- Rap/Hip-hop

- RnB/Soul

- Elektronika

- Klassisk/Opera (Nightwish teller ikke.)

- Folkemusikk

- Danseband

- Country

jj, hater å dele opp slik, men det må gjøres. =P

Country hører egentlig under folkemusikk, jeg utelot egentlig med vilje også folkemusikk siden det er et så stort tema (Irsk, Skotsk, Nordisk, Tysk osv.)

Dessuten, du glemte Jazz.

Dansband/Svensktopp er en egen sjanger det eneste som er galt med den er att den ikke har utviklet seg siden 1960 årene, eller har utviklet seg til en A4 sjanger hvor mye av det er utrolig likt.

KaYcH og Amlex: Musikk er kultur.

- D.J.

Lenke til kommentar
Som DjSlayer sa - elektronika er sjangeren, mens trance er stilarten.

Electronica eller Big Beat som det heter, er en stil innenfor Breakbeat. Trance er en undersjanger.

Electronic Dance Music (sjanger) -> Breakbeat (undersjanger) -> Big Beat/Electronica (stil).

Electronic Dance Music (sjanger) -> Trance (undersjanger) -> Progressive (stil).

Lenke til kommentar

ELEKTRONIKA er sjangeren der du blant annet finner trance. Og dance. Og big-beat. Og annen elektronisk musikk.

Og VÆR SÅ SNILL, slutt med sjangerrunkinga.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...