P-in-P Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hadde vært fint om en moderator kunne laget en liten poll av dette! Jeg tror egentlig at det er flest metal heads her og det hadde vært fint om en hadde hatt et tall på hvor mange/hvor få... Hvis du hører på flere sjangere så huk av for den du hører mest på. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Er det noe som heter smal rock? I så fall - smal rock. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Når en modderator får laget en poll (hvis det blir poll) så hadde jeg tenkt disse katogoriene: Rock Pop Metal Techno/trance Rap/R&B Country Blues/Jazz Evt. en "annet" katogori... Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 ganske mye forsjelig egentlig. det meste fra Neil Young til Metallica. men det går mest i heavyrock(gn'r) og metal(manowar/iron maiden) da Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Blues/Jazz Blues/Jazz er IKKE en crossoversjanger. Rap/R&B ... Heller ikke en crossoversjanger. Endret 23. mars 2005 av HalTan Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Rocksjangeren. Ja poll hadde vert fint. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Og når sa jeg at det var det? Men det er vel ofte sånn at de som hører på rap ikke har noe imot R&B og de som hører på blues ofte hører på jazz også...? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Men det er vel ofte sånn at de som hører på rap ikke har noe imot R&B og de som hører på blues ofte hører på jazz også...? Det er muligens mer sant for rap/R&B enn blues/jazz. Blues og jazz er ikke nødvendigvis noe mer beslektet enn f.eks blues og rock, så de burde i hvert fall være skilt. :] Noen forslag til sjangre: Rock/pop Progressiv rock Gammalrock (70's, 60's, 50's) Indierock/grunge Metal Ekstrem metall Jazz Blues Country Listepop Rap/Hip-hop R&B/Soul/Funk Elektronika Tyngre elektronika (industrial, hardcore, terrorcore, etc.) Punk Klassisk Opera Endret 23. mars 2005 av HalTan Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Blues og jazz er veldig forskjellige! Selv om noen artister/grupper spiller begge deler er det ikke samme sjanger. Syns jazz er fint, har egentlig en veldig bred musikksmak. Liker alt, utenom Rap, R&B, Tecno, Opera (Og Polka) Lenke til kommentar
Purify Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 + Alternativ og eventuelt Psykedelia, så er dere i mål. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Ja nettopp ja! Det var grunnen til at jeg ikke gadd å separere sjangerene så veldig! Vanskligere å sammenligne 20 sjangere enn 7... Edit: Forrandret tall. Edit2: Forrandret enda en gang. Endret 23. mars 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Psykedelia faller vel under gammalrock, eventuelt elektronika (spørs hva slags psykedelia du mener)? "Alternativt" er en teit sjangerbenevnelse. Om du ikke passer i en kategori får "annet - vennligst spesifiser" holde. Oppdatert: Rock/pop Progressiv rock Gammalrock (70's, 60's, 50's) Indierock/grunge Metal Ekstrem metall Jazz Blues Country Listepop Rap/Hip-hop R&B/Soul/Funk Elektronika Tyngre elektronika (industrial, hardcore, terrorcore, etc.) Punk Klassisk Opera Salsa/latin Folkemusikk J-Pop Annet - spesifiser Holder vel? ... Blir litt mye, dog. Endret 23. mars 2005 av HalTan Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Elektronika her Hvilken sjanger går Kent under? Legg den til... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Kent går som pop-rock Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Nei, det blir for dumt med en slik liste HalTan! Hvis en på død og liv skal pressisere sjanger og undersjanger kan en gjøre det når en svarer på posten... Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Punk? Hva går Era under? Alternativt? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Nei, det blir for dumt med en slik liste HalTan! Hvis en på død og liv skal pressisere sjanger og undersjanger kan en gjøre det når en svarer på posten... Lista jeg skrev er så lite spesifisert den kan bli uten at et eller annet kålhue på død og liv skal klage over at noe mangler, merker jeg. Men vi kan jo koke det ned til: Rock Pop Jazz Blues Klassisk Soul/hip-hop/R&B Metall Elektronika Prog Annet - spesifiser f.eks? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Joda, det kommer seg, men jeg ser fortsatt ikke helt hva som var galt med min liste... Ok da så var den vel litt generaliserende... Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Men det er vel ofte sånn at de som hører på rap ikke har noe imot R&B og de som hører på blues ofte hører på jazz også...? Det er muligens mer sant for rap/R&B enn blues/jazz. Blues og jazz er ikke nødvendigvis noe mer beslektet enn f.eks blues og rock, så de burde i hvert fall være skilt. :] Noen forslag til sjangre: Rock/pop Progressiv rock Gammalrock (70's, 60's, 50's) Indierock/grunge Metal Ekstrem metall Jazz Blues Country Listepop Rap/Hip-hop R&B/Soul/Funk Elektronika Tyngre elektronika (industrial, hardcore, terrorcore, etc.) Punk Klassisk Opera Spørrs åssen Rnb man mener da.. Skikkelig gammeldags Rnb likner mer på blues enn rap.. Det heter jo ikke rythm and blues for ingenting. Likte forslagene din veldig godt Haltan! Lenke til kommentar
andesam Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) - metal - rap / annet det hadde vært morro edit: det enkleste er ofte det best... Endret 23. mars 2005 av andesam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg