Ole O Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Jeg har en Celeron 850/100 som jeg kjører på orginal hastighet. Men jeg ser temperaturen varierer fra 34 grader (ved vanlig bruk/surfing) og opp til 45 grader ved grafikk og tungt arbeid (spill etc.). Er det for dårlig kontakt mellom CPU og viften eller er det for mye/lite kjølepasta. Jeg bruker den orginale viften som fulgte med. Og en Global Win kjølepasta (kjøpt av komplett.no) Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Quote: On 2001-11-20 10:34, Ole O skrev:Jeg har en Celeron 850/100 som jeg kjørerpå orginal hastighet.Men jeg ser temperaturen varierer fra34 grader (ved vanlig bruk/surfing) ogopp til 45 grader ved grafikk og tungt arbeid (spill etc.).Er det for dårlig kontakt mellom CPU ogviften eller er det for mye/lite kjølepasta.Jeg bruker den orginale viften som fulgte med.Og en Global Win kjølepasta (kjøpt av komplett.no) Grunnen til at temperaturen på prosessoren din varierer så mye er fordi spill generelt krever mer av prosessoren enn hva surfing og annet dill dall gjør. Ved høyere arbeidsmengde genererer CPU'en mer varme, og ribben klarer ikke å ta unna varmen like bra som når den genrerer lite varme. Globalwin kjølepasta (goop) er ikke av den beste typen, men skal du kun bruke maskinen til til vanlig bruk, og ikke overklokke den, så trenger du ikke bedre pasta. Det er sikkert mange som vil komme med innlegg som at Nanotherm og Arctic Silver II er så vanvittig mye bedre, og at du burde kjøpe det, og bytte ut viften din med en Silverado til 700,- osv... Men saken er vel det at 45 grader er optimal temperatur for din prosessor, og ikke noe å bekymre seg for i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Ole O Skrevet 20. november 2001 Forfatter Del Skrevet 20. november 2001 Er ikke så bekymret for den lave tempertaturen (45 grader). Men jeg stusset bare på at det var så stor forskjell mellom min og max temp. Jeg hadde en Pentium3 prosessor før (550/100Mhz) som var klokket opp til 733/133Mhz. og der varierte bare temperaturen fra 37-42 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå