NiCo.No Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Nå sitter jeg her på TG05, Og pc`en har stoppet å funke. Har akuratt satt inn nytt hovedkort og CPU. Problemet er at CPU`en blir rundt 70 grader med en gang jeg starter den. Nå har det blitt enda værre. nå kommer bare boot-screen og jeg får ikke gått inn på bios eller noe!. Den restarter seg! Hjelp fort! Vil ikke ha ødelagt hele TG! -BB Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hvordan kjennes kjøleribben ut om du tar på den? Er kjøleren festet skikkelig til CPU'en? Har hørt at endel boxed kjølere til P4 er litt spinkle til god nok kjøling. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Er det en 915 eller en 478- prosessor-sokkel du har? 915 kan være litt vanskelig å få festet skikkelig. Forsøk å kikke på undersiden av HK, den sorte piggen i midten skal synes skikkelig på undersiden. Hvis du ikke har fått gjennom en av de fire pinnene, får du slike problemer. Been there, done that.. Endret 23. mars 2005 av CastorFiber Lenke til kommentar
NiCo.No Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Den kjennes egentlig ikke så varm ut. Kjøpte meg en ny kjøler fordi den gamle ikke var noe. Vet ikke om det skal ha noe å si. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) pcen har stoppet å funke. mener du at den blir for varm ? eller at den ikke booter? hvor langt kommer du vis den booter ? 1 skift til ny kjølepasta på cpu sørg for at kjøler er festet SKIKKELIG å ikke er løs. kjør det en stund uten sidedør på kabinettet. (eller deksel) mulig det er temp sperren i biosen som gjør at den ikke går på elns pga varmen. prøv aller først å resette CMOS ( BIOS ) syn at dette skal sje på selveste TG den første dagen... følger me deg! Endret 23. mars 2005 av Margarus Lenke til kommentar
NiCo.No Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Nå kommer vi inn på bios og stuff. men den vil ikke boote! det er nok en feil på tempen. den viser jo 100 grader!!! Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 feil å feil det er jo en hissig prescott . er den skikkelig glo heit også vis du tar på den ? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hvis du har fått festet kjøleren skikkelig duger den i massevis. Da skal den kjøre på ca 50- 70 grader. Lenke til kommentar
NiCo.No Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Den er litt varm, men ikke over andre maskiner i området her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå