Lurkern Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg sitter å spiller som jeg alltid har gjort tirligere da plutselig maskinen starter å lagge som f... Jeg åpnet det vinduet som viser prosesser på maskinen, og får se at en fil som heter "SVCHOST.EXE" som lå som en systemfil, brukte 100% av minnet. Jeg gikk ut i fra at det gikk over så jeg ventet 30 minutter, uten noen virkning. Restartet maskinen senere, og da funket alt vell og bra, intill plutselig at den begynte igjen. Prøvde så å avslutte prosessen, men da fikk jeg melding om at maskinen avsluttes i løpet av 60 sekunder, og at jeg burde lukke programmene mine. Har i middlertirlig funnet en løsning, hvor av at når jeg får den nedtellings takeren, så skriver jeg "shutdown -a" i command så funker maskinen fint. Samme opplegg som jeg brukte for et år siden da jeg fikk ms-blast på maskinen. (Ja jeg har sjekket om det var blast, men det er det ikke) Noen som vet hva jeg kan gjøre uten at jeg må punge ut med masse penger? Har testet: -Norton antivirus -spybot -ms-blast remover Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Det er kanskje litt drastisk, men; Hvis du formaterer disken og installerer Windows på nytt, blir du jo kvitt problemet. Ikke koster det noe heller. Det kan jo uansett være kjekt å kjøre en reinstall av og til, da får man ryddet opp i alt rotet som hoper seg opp på en maskin, etter en stund... Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 hvis du høyreklikker på min datamaskin, velger behandle, tjenester og programmer, tjenester - dedi lista der velger du Remote Procedure Call (RPC), høyreklikker og velger Egenskaper og Gjenoppretting, der endrer du fra "Start maskinen på nytt", til "Stqart tjenesten på nytt" kan du avslutte svchost, uten at pc'n vil reboote... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Jeg sitter å spiller som jeg alltid har gjort tirligere da plutselig maskinen starter å lagge som f... Jeg åpnet det vinduet som viser prosesser på maskinen, og får se at en fil som heter "SVCHOST.EXE" som lå som en systemfil, brukte 100% av minnet. Jeg gikk ut i fra at det gikk over så jeg ventet 30 minutter, uten noen virkning. Restartet maskinen senere, og da funket alt vell og bra, intill plutselig at den begynte igjen. Prøvde så å avslutte prosessen, men da fikk jeg melding om at maskinen avsluttes i løpet av 60 sekunder, og at jeg burde lukke programmene mine. Har i middlertirlig funnet en løsning, hvor av at når jeg får den nedtellings takeren, så skriver jeg "shutdown -a" i command så funker maskinen fint. Samme opplegg som jeg brukte for et år siden da jeg fikk ms-blast på maskinen. (Ja jeg har sjekket om det var blast, men det er det ikke) Noen som vet hva jeg kan gjøre uten at jeg må punge ut med masse penger? Har testet: -Norton antivirus -spybot -ms-blast remover Da har du sasser, og shutdown -a hjelper ikke, prøv -i til slutt.... http://www.google.com/search?sourceid=navc...GLD:en&q=sasser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå