Gå til innhold

Ny rask systemdisk til rundt lappen (++)

Anbefalte innlegg

Kort fortalt: Jeg er ute etter en rask systemdisk. Den bør være på over 50GB, og bør ikke koste allverdens mer enn 1000 kr (litt i overkant gjør ikke noe). Hovedkortet mitt er Abit NF7. Er det noen som har noen gode forslag på hånden?

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med en raptor 74 gb? Da må du opp i ca 1500kr

Hvis den er kjapp nok, så kan hende det går bra.

Edit: Har faktisk hatt den i tankene, men har ikke kjøpt den ennå grunnet prisen...

Edit2: Hva er det egentlig jeg må se på når jeg skal velge en kjapp harddisk? RPM, søketid, dataoverføringshastighet...?

Edit3 (jeez): Den har et støynivå på 32 dBA, er det mye?

Edit4 ( :wallbash: ): Jeg bruker PC'en nesten utelukkende til spilling, vet ikke hvor mye det har å si...

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar
Gjest QbeC-
Tror jeg tar Raptoren jeg. :) Men feel free til å komme med andre forslag hvis dere har noen, bestiller ikke før i neste uke uansett.

Godt valg. Har planer om en slik selv. Men har litt dorlig med penger for tiden :(

Lenke til kommentar

EEEEEEEEEEEEEEEÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!1111111ones

Fant nettopp ut at det er KUN Abit NF7-S som har støtte for S-ATA, og jeg har bare NF7!! :wallbash::realmad: *smerte*

ARGH!

Edit: Hmm... Det var noe som het SATA-kontrollere? ...:D

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

Rapptor diskene er helt KONGE. De er mye bedre og raskere en 7200 disker.

Har selv en av vær. Vis jeg hadde vært deg så hadde jeg gått for en Western Digital Rapptor disk 74 Gb. Forskjellen mellom de to er at 74 støyer mindre sies det pga. motoren på 74 Gb er bedre men den skal være satt på 36,7 i det siste men veit ikke noe mer.

Gå for en 74 Gb, du blir garantert lykkelig over valget da.

Lenke til kommentar

Jeg har to 74 gb raptorer på abit ic7g i raid 0. Det går unna. 74 gb versjonen har 2 plater og fire hoder og er derfor raskere en 36 gb med 1 plate og 2 hoder. Dessuten har 74 gben "kulelager" med væske i stedet for kugler (=støyer mindre). Det er en viss støy fra raptoren, men ikke noe du merker spesielt. Jeg har satt mine i slike og da høres de ikke noe mer enn vanlige sata disker. D

Du kan jo lese testen av disse her.

Jeg kjøpte mine fra it24 for 1400 kr stk, helt grei pris.

Vil avslutningsvis si at denne disken kan anbefales på det varmeste. Jeg syns også den er verd pengene. Se hva andre sier her

Edit: Ikke spesielt vits å betale for en 10000rpm disk når du bruker pci-kontroller vel? Tror det er stort sett bare onbord sata kontrollere som gir deg god nok hastighet til at du gidder å bruke pengene på denne disken. Les for øvrig reviews der de har testet disken på forskjellige kontrollere (onboard (nord/sørsia) og pci)

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...