Gå til innhold

Avinstallering av Norton Internet Security

Anbefalte innlegg

Min far har prøvet å avinnstallere Norton Internet Security og muligens Norton Antivirus.

Da jeg skulle installere en ny versjon (som han var blitt bedt av Canal Digital å laste ned og installere) feilet dette på grunn av at installeren ikke klarte å avinstallere det gamle programmet.

Jeg gikk via kontrollpanelet og avinstallerte, men fikk samme feilmelding da jeg prøvde igjen.

Forsøkte deretter Ashampoo Uninstaller, som viser Norton programmet men heller ikke klarer å fjerne noe som helst.

Var dette min egen PC hadde jeg formatert, men det skulle jeg gjerne slippe her.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å formatere er ikke en god løsning hvis man vil lære, men i tilfeller med problematisk avinnstallering av Norton Antivirus og Internet Security er løsningene ikke mange. Hadde du fortalt hvilken versjon du hadde så hjelper det. Her er en avinstalleringsguide: http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.n...001092114452606

Nede på siden kan du velge guider for Internet Security og alle versjonene. Se etter på sidene der etter et program som fjerner antivirus og ett annet program for Internet Security automatisk. Disse kan virke bra, men det er ikke garantert.

Hvis det er en god stund siden Windows ble installert på pc'en vil jeg personlig anbefale formatering da Norton legger seg som et hagleskudd i registeret og er nesten umulig å bli helt kvitt.

Jeg anbefaler også å ikke installere Norton Antivirus og Internet Security på nytt. Det finnes minst like gode alternativer, deriblant NOD32 som jeg selv bruker. Det finnes veldig gode brannmurer også som er gratis, som feks. Sygate Personal Firewall.

Disse programmene som jeg har nevnt krever også mindre ressurser (ram).

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...