Anonymisert Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hei Jeg kunne tenke med å få tilgang til skolne kontoen min hjemme jeg har en pc med win xp pro aner ikke om jeg kan komme meg inn på det en gang jeg har kommet så langt at jeg har gått in på egenskaper for min data/computer name/network ID eg kliker neste velger øverste alternativ klikker neste velger øverste alternativ igjen klikker neste her har eg brukernavn og passowrd user acount domain anter eg er "bargenskolen" (det er i alle fall det domenet eg vleger når eg skal logge med på på skolen.... computer name: det har jeg (det er min pc sitt navn sant) men eg aner ikke hva computer domain er for noe...... så her stopper det egentli opp... Jeg har ikke spurt adminen på skolen om dette er greit men eg antar det siden det er min konto.... noen som vet hva jeg skal skrive i "computer domain" jeg har bare et hjemme nettverk og ikke noe server med domene. så om det trengs er det vell ikke så mye som kan gjøres.... takk for svar. (om jeg er helt på bær tur kan dere jo prøve å ta alt fra begynnelsen) Lenke til kommentar
wilai Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) hehe tru nok du må spør om du har lov fyst og vist du får lov må han åpne noge porte til dg og dt er veldig stor fare for noge hacke seg inn der så eg tru nok du får ikje lov Endret 23. mars 2005 av wilai Lenke til kommentar
Anonymisert Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 ok eg skal gjøre det Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Du får ikke logga inn på den kontoen om du ikke kobler til med vpn ell. Men det gjør du kanskje? Når det er sagt er det ikke sikkert din konto har tilgang til å logge seg på via vpn. Men det er bare å spørre admin, så får du svar på dette. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Er det VGS i Bergen du går på? Isofall har du ikkje moglegheit for å koble deg opp til skulen via VPN... Enkelt og greit. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Trådstarter går enten på barne- eller ungdomskolen. Ganske spennende prosjekt han har på gang.. som aldri kommer til å fungere Tror han bør sette seg litt inn hva et domene er, og hvordan nettverk fungerer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Det går ann å melde inn en maskin over internett, men da må man ha en vpn tilkobling til domenekontrolleren og den må være aktiv første gangen du logger deg på. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Vel, jeg kan informere om det ikke går i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå