Aalton Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 En ny allianse av store selskaper, blant dem Fuij Photo Og CMC magnetics, Tar mål til seg på og utvikle et optisk lagringsmedium som kan ta 1 terrabyte med data. Platen skal kalles Versatile Disc (HVD). HVD vil kunne innneholde data tilsvarende 200 av dagens DVD plater, og gruppen av utviklere ser for seg at dette kan bli etterfølgeren til Blue-ray og HD DVD, rapporterer News.com I første omgang skal det utvikles plater med mindre kapasitet, En opptagbar plate med 200 GB og en som bare kan lese på 100 GB. Til sammenligning kan en lags Blue-ray plater ta 25 GB og Tolags 50 GB med data. Det er altså viser at brukerene bruker sll tiljengelig kapasitet, og med større spill og HD TV blir filene satdig større. Kilde HjemmePC, 2/2005 Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg har en av de jeg Kent Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg har en av de jeg Kent Du har en av de hva? Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Poenget var at det hørtes mega fett ut! Men nei gitt har nok ingen! Kent Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Poenget var at det hørtes mega fett ut!Men nei gitt har nok ingen! Kent Okay, men hadde vært fett og fått tak i en prototype av en slik plate Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hehe Hadde vært digg det ja!! De feteste teknologiene er altid litt frem i tid, og når de kommer så er de ikke så fete lenger... Kent Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Jeg vil tro at lagrings medium som sluker 1 TB med data ikke være rått da, men det vil ikke væreSÅ fett somdet er i den dag i dag.. tviler på at det kommer plater med 1 tb plass innen 2-3 år Endret 23. mars 2005 av Omy Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Tja vi vil da ha harddisker med ca 40 TB med data, hvis utviklingen er ca lik med den vi har i dag.... Nei jeg vil ha den i DAG. Kent Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Det er en mulighet jeg ikke ser vekk i fra, men det finns jo terrabyte disker på markedet vårt i dag da Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Det var jeg ikke klar over! Kent Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Det er en mulighet jeg ikke ser vekk i fra, men det finns jo terrabyte disker på markedet vårt i dag da Hvis det er Lacie du sikter til, er nok ikke det EN disk, det er en boks med flere disker... Evt var det dem du siktet til? Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Det er en mulighet jeg ikke ser vekk i fra, men det finns jo terrabyte disker på markedet vårt i dag da Vis meg! Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Det er en mulighet jeg ikke ser vekk i fra, men det finns jo terrabyte disker på markedet vårt i dag da Ja det vil jeg gjerne se ja! Å tror jeg det finnes? Nhai... Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Det er en mulighet jeg ikke ser vekk i fra, men det finns jo terrabyte disker på markedet vårt i dag da Hvis det er Lacie du sikter til, er nok ikke det EN disk, det er en boks med flere disker... Evt var det dem du siktet til? Ja det var det jeg tenkte på, tror ikke dere at det ikke ligger 1 tb eller 2 tb disker på labben hos HD produsentene ?? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Det er en mulighet jeg ikke ser vekk i fra, men det finns jo terrabyte disker på markedet vårt i dag da Hvis det er Lacie du sikter til, er nok ikke det EN disk, det er en boks med flere disker... Evt var det dem du siktet til? Ja det var det jeg tenkte på, tror ikke dere at det ikke ligger 1 tb eller 2 tb disker på labben hos HD produsentene ?? Det kan man aldri vite og du sa forresten "men det finns jo terrabyte disker på markedet vårt i dag da" og hvis de ligger på labben til en eller annen HDD produsent så er de vel ikke på markedet... Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Nja tviler på at det finnes stabile 2 TB disker hos produsentene, hvis det fantes og kunne produseres til en fornuftig pris, så hadde vi hatt de diskene på markedet nå. En annen sak er at harddisker er latterlig gammeldagse, vi trenger noe som er "ikke mekanisk" da tar det av. Kent Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 En annen sak er at harddisker er latterlig gammeldagse, vi trenger noe som er "ikke mekanisk" da tar det av. Signert! Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Det er en mulighet jeg ikke ser vekk i fra, men det finns jo terrabyte disker på markedet vårt i dag da Hvis det er Lacie du sikter til, er nok ikke det EN disk, det er en boks med flere disker... Evt var det dem du siktet til? Ja det var det jeg tenkte på, tror ikke dere at det ikke ligger 1 tb eller 2 tb disker på labben hos HD produsentene ?? Si det du mener da! Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 sorry for misforståelosen, men mer off topic og denne blir stengt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå