navido82 Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg skal lage en side hvor en kunde kan kjøpe diverse datautstyr. bare øve litt. Tankegangen er ganske lik komplett.no sin side. Hvor man registrerer seg, kjøper varer, går til kassen osv. Det jeg lurte på til å begynne med er hvilket verktøy syns dere egner seg best for å lage et slikt system? Jeg har nå en del tanker selv men lurer på hva dere har å si? Burde jeg feks dele opp, slik at jeg tar designet med dreamweaver, og kodinga med databasinga for seg selv? og hvilket programmeringsspråk bør jeg bruke? Kjenner nå bare til php med databaser. Uansett..noen som kan meg noen gode forslag til hvordan man bør gå frem for å lage en sånn side? Skissene er klare, er å bare å lage de i praksis. Håper på en god del seriøse svar her nå Takk, Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Å benytte Macromedia Dreamweaver til design, supplemert med PHP og mySQL for å skrive selve skripet bakom, burde være en god løsning. Selvsagt kan man sikkert gjennomføre dette hurtigere ved hjelp av forhåndsprogrammerte systemer (Hotscripts.com) , men du lærer mer av førstnevnte. Når det gjelder å sette hele prosjektet ut i livet etter skisser er tegnet og planleggingsfasen er så si fullført, er det greiest å først lage selve designet i Photoshop og dernest segmentere resultatet i ymse småbilder. Dette setter du deretter sammen i Dreamweaver eller notepad til en side - ren kodeskrivning med både HTML òg CSS anbefales. Til sist kan du begynne å lage selve databasen og skrive PHP-koden som skal styre denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå