TomasK Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hm, må jo bare spørre, begynner å bli noen år siden jeg sist brukte onboard-vga, er dette brukbart? Bør jo nesten være det siden det fortsatt selges, men er likevel litt skeptisk. Kanskje like greit å benytte seg av dette hvis han som skal ha maskinen vil spille noe senere en gang, da må han jo uansett kjøpe et heftigere skjermkort. Skal jeg bare drite i den (unødvendige?) utgiften med et dårlig skjermkort og kjøre på onboard? Dette er som sagt kun til surfing. Integrert grafikk på hovedkort er ikke brukbart. Selv ved vanlig "kontorgrafikk" vil du oppleve at maskinen går tregt om du har flere enn tre vinduer oppe på skjermen samtidig. Mao: Har man en server med f.eks 4 Xeon 3GHz cpu'er og 12GB minne, så vil maskinen rett og slett være treg når man har en 4-5 programmer oppe samtidig (vinduer som du sier)? Tenkte lissom det var litt rart.. De fleste heavy serverhovedkort har jo bare et ATI Rage 8MB skjermkort onboard nemlig. Cluet er altså: Skal man ha en SKIKKELIG server, husk å kjøpe et Geforce 6800 Ultra 256MB, ellers vil maskinen oppleves som treg. Min mening: Kjør på med integrert skjermkort - det holder i MASSEVIS, men kjøp gjerne et hovedkort som har mulighet for AGP / PCI-express for senere oppgradering. Lenke til kommentar
scream Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Integrert grafikk på hovedkort er ikke brukbart. Selv ved vanlig "kontorgrafikk" vil du oppleve at maskinen går tregt om du har flere enn tre vinduer oppe på skjermen samtidig. Hvis man tenker veldig enkelt , så kan jo man si at en bærbar i de fleste tilfeller har integrert grafikk! Å jeg har ingen problemer med både 7 og 8 vinduer oppe samtidig på min bærbare! Å jeg bruker bare den i jobbsammenheng! Gjør som andre sier , kjøp slik du en gang kan sette inn ett skjemkort , men for vanlig kontorbruk og surfing er ett integrert rikelig nok! Lenke til kommentar
JimL Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Ja var det jeg også kom til. Hvis han nå en gang vil spille er det jo mer fornuftig at han bare kjøper et nytt skjermkort og setter i, enn at han må ta ut et eldre jallakort og selge/kaste det i tillegg. Får satse på at integrert fungerer greit, kan liksom ikke forestille meg at det ikke skulle gjøre det. Men da er forslagene greie for meg. Takk for tilbakemeldingene, bygge bygge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå