flabben2k Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 MÅ si jeg har aldri opplevd så mye trøppel med å få plassert en cpu kjøler på cpu som nå. Har dere tenkt å kjøre Amd 64 "939/940" så bør dere holde dere unna denne vifta, selv om de fleste nettbutikkene sier at den støtter 939/940 til og med Northq sin egen hjemmeside sier at den støtter liksom 939/940, men er ikke helt sant. Til og med på eska som vifta kommer med sier ikke at den støtter 939/940. Og i manualen om kordan man skal sette vifta på sier heller ikke noe at den støtter 939/940. Jeg sleit som faen med å prøve og få vifta på plass, tenkte hmm må nå være andre der ute med denne vifta og socket 939 så jeg googlet litt og kom fram til ei side http://www.itzonen.dk/content/anmeldelse.a...ewid=814&page=5 kor dem har prøvdt 3312 med amd 939 at dem klarte å få vifta på undrer jeg. Må ha uber skilz leste også på sida " Socket T (775), 754, 939 og 940 kræver alle, at man tager bundkortet ud af kabinettet, og sætter holderne fast med skruer fra undersiden. Forklaringen til socket T er, at kølerne er så store at det ikke ville være muligt at bruge samme mekanisme som Intels OEM køler, mens det for de resterende socket tilsyneladende er for at montere en plades under bundkortet for at stive det af. " " Hvis man er i gang med at samle en helt ny computer, vil det selvfølgelig ikke være noget problem at sætte skruerne i til processorkøleren, før man monterer bundkort i kabinettet. Hvis man har samlet computeren, og bare skal skifte køleren, kan det godt være en ret omstændig omgang at få overstået" Så har vi denne sida http://www.hardware-test.dk/oc/litteratur....pe=test&id=3460 Se det står ikke amd 939 på monterings løsninger Så leser man litt ned på sida " The NorthQ-3312’s multi clip system enables easy installation on sockets: 462, 478, 754, 939, 940 and the brand new socket 775 system. " Ka står deT? Jo at den støtter Amd 939 og 940 , men er det sant? Nei ikke i det hele tatt , vel er du sterk og tålmodig å har flaks som faen klar du det sikkert, klarer du det så bøyer jeg for deg. Sjekk gjerne også bilde av eska " http://www.hardware-test.dk/oc/image.php?i...atur/3460-3.jpg " Her ser man også ikke noe Amd 64 939/940 Med andre Skal du bygge ny pc med Amd 64 og kjøre det på socket 939/940 eller omså oppgradere til 939/940. Tenk deg litt om før du kjøper denne vifta, jeg prøvde i flere timer med forskjelige skruer, men trist nok endte opp med å bruke Boxed vifta som følgte med Amd 64 intil jeg finner en bedre vifte. Har også tenkt å sende en mail til pcutstyr.no kor jeg har kjøpt denne vifta og spørre om jeg får sendt den inn og fått penger tilbake og si at dem bør forandre på webshopen dems at den ikke støtter 939/940 så ikke andre havner i samme trøbbel som jeg. Skal også sende en mail til andre webshops for eks komplett.no Lenke til kommentar
BalleKnalle Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg oxo har kjøpt meg North Q 3312.... På eska står det: Intel LGA 775 Intel Pentium 4 (socket 478) AMD Athlon/Duron/Athlon XP (socket 462) AMD Athlon 64 (socket 754) Så det kan nok stemme at den ikke passer til socket 939... Har socket 754 selv... Komplett skriver NorthQ 3312 Giant UFO CPU-Kjøler 120mm Fan Socket A/478/775/754/939, (12-24db)..... Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) socket 754 og 939 bruker samme vifte fester. Og ja, denne vifta støtter i aller høyeste grad 939 og 940, men ikke med standard viftefeste (metalplata som er festet bak på hjovedkortet). For å fjerne denne trenger man bare å varme den med en hårføner også går den lett av. Så er det bare å feste (har ikke sett kjøleren, men regner emd at det er sånn, fordi jeg har sett mye lignende). EDIT: Virker som om det jeg sa over er feil siden viften er bundlet med standard braket. Da er det vel ikke verre enn å stikke skruene igjennom hullene på viften og skru de fast i plata? Endret 25. mars 2005 av Turgon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå