Dalon Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Har lastet ned de 4 cd'ene man trenger til innstallasjon av Fedora Core 3, deretter brent de som ISO. Når jeg så skal teste de 4 cd'er før innstallasjon godkjenner programmet cd nr 1, men ikke de 3 andre. Nå har jeg prøvd flere plasser å laste ned fra, med samme resultat, og til sammen har jeg nå brukt ca 25-30 timer på å laste ned, og begynner å bli en smule lei... Har lastet ned bl.a fra disse sider: ftp://ftp.uninett.no/pub/linux/Fedora/core/3/i386/iso/ ftp://ftp.chl.chalmers.se/pub/fedora/linux/core/3/i386/iso/ Noen som skjønner hva som er galt? Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Har du prøvd å kjøre installasjonen uansett? Lenke til kommentar
wilai Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 hmm prøvd å laste ned dvd? vist du har dvd-brenner Lenke til kommentar
Dalon Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Nei jeg har ikke prøvd å innstallere uten aksept av cd'er først. Er redd jeg skal få problemer senere. Har dessverre ikke DVD, nei. Lenke til kommentar
trtrtr Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Har hatt samme problem selv med ftp.uninett.no. Er ikke helt sikker på hva som var problemet i mitt tilfelle, men jeg mistenker at det var FTP klient (eldre bulletproof) som ikke håndterte overføring korrekt. Var en av disse fedora cd'ene som jeg ikke har tall på hvor mange ganger jeg forsøkte å laste cd.. Har forøvrig hatt problemer flere ganger med ting lastet fra ftp.uninett.no, uten at jeg kan forklare hvorfor.. Tre tips her, uansett: 1)bruk en bra ftp klient (f.eks CuteFTP 6.0) 2)last ned fra ftp.sunet.se (bra hastighet og har aldri hatt noe trøbbel med ting hentet herifra) 3)sjekk iso image med program som "winMd5Sum", FØR du brenner ut til cd..sparer tid og cd'er... Å gå igang med installasjon med cd'er som IKKE går består test v/ install, vil nesten garantert? tryne.. Det er min erfaring iallefall.. Lenke til kommentar
Dalon Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Takk for tipset "trtrtr" Tenker jeg prøver det. Lenke til kommentar
kiios Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 du må jo ikke teste cdene føre du installerer da, brøv å hoppe over å teste cdene Lenke til kommentar
zyp Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Et annet tips er å bruke bittorrent til å laste ned isoene, bittorrent sjekker sjekksummen på alle blokkene, og laster ned pånytt automatisk om dem ikke stemmer. Lenke til kommentar
Dalon Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Har nå lastet ned fra http://ftp.sunet.se/pub/Linux/distribution...ora/3/i386/iso/ men får samme resultat her. Plate en godkjent, nr 2 ikke godkjent. Skjønner ikke noe av dette siden første plate alltid blir godkjent. Jeg er nå så lei av nedlastninger at jeg er nære på å gi opp hele Linux... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Prøv installasjon likevel. Det er sjekksummer på alle pakkene som installeres, så om en pakke er ødelagt så blir du likevel stoppet senere om det er et problem. Er du heldig så er alle pakkene du trenger ok. Lenke til kommentar
Dalon Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Mulig det, men andre her fraråder meg fra å gjøre det så jeg vet ikke helt.... Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Ser ikke noe grunn til å ikke prøve. Det er alltid en risiko med å installere Fedora eller andre distroer, man bør ha backup av alt uansett. Tror ikke det skjer noe verre enn at du kanskje må avbryte installasjonen. Lenke til kommentar
Dalon Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Vil de si at om jeg ikke merker noe galt når jeg innstallerer så kan jeg regne med at alt er ok? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Vil de si at om jeg ikke merker noe galt når jeg innstallerer så kan jeg regne med at alt er ok? Ja...? Lenke til kommentar
trtrtr Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Får du feil når du sjekker MD5 checksum på iso filene? Hvilken FTP klient bruker du? Lenke til kommentar
Dalon Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Vil de si at om jeg ikke merker noe galt når jeg innstallerer så kan jeg regne med at alt er ok? Ja...? Hvis du var i tvil om hva jeg mente Gimper, så mente jeg altså at om det ikke ble noen feilmeldinger i løpet av innstallasjonen så spurte jeg om jeg da kunne regne med at alt var i orden - altså at det ikke ble problemer av noen slag senere ved vanlig bruk av Fedora. Fint om du kan kommentere det. Har førøvrig innstalert Fedora nå og opplevde ikke problemer med de diskene som ikke var godkjent. Så langt virker Fedora vel så bra som Ubuntu som jeg testet litt tidligere syntes jeg. Endret 26. mars 2005 av Dalon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå