Gå til innhold

Aldergrenser for alkohol i Sverige?

Feh

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor gammel man må være for å få kjøpt øl/vin etc. på Systembolaget i Sverige? (dvs. varer som har over 3,5% alkoholprosent)

Jeg og noen kompiser skal på hyttetur, så vi må ha øl :dontgetit: vi skulle kjøpe istad, men så var det visst bare salg til 6 i dag... så da blir det sverige i morra..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sverige: 18 på "folkøl" altså øl under 3,5% og cider under 2,25% vin og sprit selgest kun på systembolaget og har 20 års aldersgrense

Det vil si at øl med 4,2% kjøpt på Systembolaget har 20 års aldersgrense? Og 20 år på vin?

Skal dit i morra, så det er litt kritisk å få vite det :p påskeferien avhenger av det! :D

Jeg leste gjennom de trådene, men ingen hadde noen klare svar...

Lenke til kommentar
Var snakk om at de skulle høyne alt til 20 år om jeg ikke tar så altfor feil..?

Systembolaget sier følgende:

Våra försäljningsregler är stenhårda: ingen under 20 år får handla hos oss.

Det kan jo tyde på at det er 20 år på alt, men det står ikke noe nærmere om dette.

Lenke til kommentar

Vel, da var turen over...

Det ble 50 bokser Carlsberg "mellanöl" :(

På Systembolaget stod det liksom en politimann i inngangsdøra og ingen under 20 slapp inn...

Dermed er det klart:

Polet i Sverige=20

alt annet=18

En annen ting som var dumt var at jeg skulle kjøpe cider til en kompis, men det var bare 2,25%, og da kan man jo likesågodt drikke brus!

Lenke til kommentar

Heh... hjemme fra hyttetur nå...

litt OT kanskje, men det må sies:

Advarsel:

IKKE kjøpt 3,5% øl :p det smakker piss og man blir aldri full ;) Drakk opp 15 bokser den ene dagen og merka ingenting... heldighvis fikk vi tak i 9 liter vin (som stod i kjelleren som var faren til kompisen min sitt) :p så vi ble redda likevel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...