swedecamp Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Hej! Har just testat att installera detta fina prog. Väldigt fin installeringsprocess för oss newbies! Efter bara 20 minuter var allt färdigt. En del saker hittade den dock inte. Mitt USB modem för ADSLuppkoppling. Problemet där är att D-LINK(DSL-200) som tillverkar det inte erbjuder support för linux. Kan jag själv ställa in linux så det fungerar eller må man vara supersmart linuxprofessor för att klara sånt? Litt tråkigt utan internet då... Alternativt, vilken hardware fungerar bra som du använder i linux för uppkoppling till adsl?? Sedan om jag tittar i hardwareinställningarna så står det under rubriken devices "?" tre inlägg med ordet VIA... Detta må väl vara chipsettet som inte blir helt igenkänt precis som i windows9x efter nyinstallation? På VIA´s hemsida står det att Linux inte har support för chipsettet. Hur mycket påverkar detta min performance i linux? Kan jag göra något åt det? Hoppas att kunna få ett par positiva svar! /SC [ Denne Melding var redigert av: swedecamp på 2002-06-30 22:32 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå