Gå til innhold

Er det framtid i spill som UT og Q3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men du som spiller i viruz vet vel også hvor god znatch egentlig er?

 

Kult at du mekker maps siddis. Holder på litt selv, men har ikek gitt noe ut. Men det jeg mekker nå tror jeg at jeg skal legge ut et sted. Det er 95% Skaarj textute hele veien. :smile:

Lenke til kommentar

Men nå spiller ikke Znatch hos oss lenger ;/

Han var lei allt tullet. Nå blei me jo og diska fra nordic cup pågrunn noe helt idiotisk.

Sånn som det ser ut nå så spiller eg bare i Viruz til me er ferdig med hovedcupen. Eg bestemmer hva eg gjør etterpå, legger opp eller en ny klan

Lenke til kommentar

Elnino kaller han seg. Ingen doding i q3?? Les platys post! :smile:

 

I UT finnes det jo ingen bunnjumping.. Jævlig kjedelig spør du meg. Secondary fire suger jo uansett, og ser ikke hvordan det egentlig skaper mer skillz i et spill. Liksom, å kunne skyte 6 raketter på en gang er liksom ikke så mye skillz. Våpnene i q3 tar mye lengre tid å mestre, feks plasma'n.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-03 19:22, AntifA skrev:

Helt enig! En av de største svakhetene til cs er jo at det er bygd rundt et spill som det egentlig aldri var meningen skulle ha noe særlig multiplayer support.
(HL kom vel opprinnelig uten noen multiplayer muligheter..)
Det fører jo bla til den voldsomme juksingen, og at det er "kjipt" å spille online.


Så vidt jeg vet har det alltid vært mulighet til multiplayer i HL. Det var i starten ikke ment å ha muligheter til Mod's.

Den store svakheten til CS er at HL (dvs. quake motoren) er open source. Vet ikke om det samme er tilfellet med Q3.

En annen grunn er at CS samfunnet er 50 ganger større enn Q3 samfunnet. Hvis man kan tenke seg at det finnes 1 cheater per 1000 gamer, vil det finnes 50 ganger flere i CS.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-09 01:17, Bl4de skrev:

Quote:


On 2001-12-03 19:22, AntifA skrev:

Helt enig! En av de største svakhetene til cs er jo at det er bygd rundt et spill som det egentlig aldri var meningen skulle ha noe særlig multiplayer support.
(HL kom vel opprinnelig uten noen multiplayer muligheter..)
Det fører jo bla til den voldsomme juksingen, og at det er "kjipt" å spille online.


Så vidt jeg vet har det alltid vært mulighet til multiplayer i HL. Det var i starten ikke ment å ha muligheter til Mod's.

Den store svakheten til CS er at HL (dvs. quake motoren) er open source. Vet ikke om det samme er tilfellet med Q3.

En annen grunn er at CS samfunnet er 50 ganger større enn Q3 samfunnet. Hvis man kan tenke seg at det finnes 1 cheater per 1000 gamer, vil det finnes 50 ganger flere i CS.

 

Jeg skal selvfølgelig ikke si helt sikkert at det ikke var mulighet for multiplayer i den første versjonen. Jeg husker bare at jeg og noen kamerater ikke fikk lan'et med hl før den 2 patchen kom.

 

Dessuten regner du med at det er prosentvis like mange cheatere i cs som i q3. Det blir helt feil. Anticheaten i q3 er mye bedre enn den i cs, dvs at det er prosentvis færre cheatere i q3 enn cs. Det var jo faktisk en gang da q3 var større enn cs, og like stort som det er nå. Cheating var ikke i nærheten av et så stort problem i q3 som det er i cs nå.

 

En ting som er veldig viktig er at det er ca 10 ganger enklere å oppdage juks i q3 enn i cs. Grunnen er såre enkel. I og med at det ikke er mulighet for å specce en spiller fra hans eget pov (point of view) i cs er det vanskeligere å se om spilleren har merkelige bevegelser osv.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-08 05:58, siDDIs skrev:

bunnyjumping er en bug........noe som ikke var ment å ha med!


Og eg hater bunnyjumping med god trening så kan du hoppe rundt hele q3dm7 på 20 sekunder


 

Bunnyjumping er en bug ja. Men den har eksistert i både q1,q2 og q3. Skjønner ikke helt hvorfor mange reagerer på det? Det bidrar bare til å øke skillz nivået i spillet.

 

Her kommer også litt av forskjellen på cs og q3 inn. Når Id prøvde å fjerne bunnyjumping i q3 ble det møtt med en storm av protester. Grunnen var at det tok skillz ut av spillet, det er jo bare naturlig at en som har spilt i 2 år skal kunne bevege seg raskere enn en som har spilt i 2 måneder. Id ville fjerne bunnyjumping for at det spillet skulle bli mer populrt blant newbies. Dette ville ikke q3 scenen. I cs ble bunnyjumping fjernet, etter at miljøet selv ønsket det. Neppe for at man ønsket mer skillz..

 

Hvis du klarer å bunny'e rundt dm7 på 20 sec i en tdm match skal du få en pose twist av meg! :smile:

 

Bunnyjumping kommer mest inn i bildet når det gjelder å ta trickjumps, og bevege seg mellom strategiske soner, ikke for å hoppe gjennom et helt brett.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-08 00:16, AntifA skrev:

Elnino kaller han seg. Ingen doding i q3?? Les platys post! :smile:


I UT finnes det jo ingen bunnjumping.. Jævlig kjedelig spør du meg. Secondary fire suger jo uansett, og ser ikke hvordan det egentlig skaper mer skillz i et spill. Liksom, å kunne skyte 6 raketter på en gang er liksom ikke så mye skillz. Våpnene i q3 tar mye lengre tid å mestre, feks plasma'n.


 

Ang. secondary fire og skills i UT: synes det alltid er tilfredsstillende å flak bombe en kar på lang avstand, på første forsøk :grin:. Å slenge ut en granat i fjeset i nærkamp er også morsomt. For ikke å nevne plasma-rifla, som jeg liker stadig mer. Da trengs en stødig hånd på musa. Men den morsomste av alle secondary fires er en vellykket shock kombo :grin: :grin: (IMHO selvsagt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...