Fikseren Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hvor mye volt skal Vcore stå på egentlig? Min står på 1.550v. Er det normalt? Kan jeg få noe mer egentlig? Kan ikke clocke cpu'en til mer enn 2.2Ghz Hvorfor kan jeg ikkke klokke mer? Andre folk greier jo å presse cpu'en sin til bortimot 2.6Ghz! Håper noen har noen forklaringer for meg Takk for alle svar og bryderier Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 1,5 volt er vanleg. Det hjelp å auke vcore når cpuen blir ustabil. Ellers så kan det være ramen/hovedkortet som streikar... Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Når du kjøper en prosessor kan du jo ikke forvente at den skal kunne klokke himmelhøyt. Du kjøper en cpu med en gitt klokkefrekvens, og hvis den klarer mer er det bare å takke og bukke Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Har du prøvd å senke hastigheten på minnet når du overklokker? PS Du må ha god kjøling på prosessoren når du skal gi den 1,55V Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Har du prøvd å senke hastigheten på minnet når du overklokker? PS Du må ha god kjøling på prosessoren når du skal gi den 1,55V Ja jeg har god kjøling, har en NorthQ Giant ufo, idle 25grader og load ca 35-37grader, så cpu'en er ikke for varm ivertfall Lenke til kommentar
Vicar Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Du sier ingenting om hva slags RAM du har? Om du har noe totalt røten RAM og kanskje har glemt å bruke en divider er det ikke rart om du ikke klarer å klokke særlig høyt. Skjønt, du kan jo ha vært uheldig og ha fått en chip som rett og slett ikke går høyere. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Help me help you! Om du sier litt mer om hvilke deler du har, hva slags RAM, hva du har prøvd av overklokking, så slipper man å bruke de første 10 postene på å finne ut av hva du lurer på. Og jeg vil bare advare om at overklokking skjer på eget ansvar, man bør vite helt hva man driver med, og bør ha råd til at noe blir ødelagt og det ikke dekkes av garantien. Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Okay Her er specs: Ram:TwinMos 2x512 (2.5-3-3-8)@2.5-3-3-7 HK: Msi K8T Neo FISR2 Cpu: Amd64 3000+ 2.0Ghz "ClawHammer" 512Kb Cache Vcore: 1.55volt Trenger dere vite mer specs, bare spør ivei Håper noen kan hjelpe meg, greier bare ikke klokke mer enn 2.2Ghz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå