nxo Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Dette er kanskje dumt å spørre om, men jeg gjør det likevel.. vel jeg kom over tanken på å lage et program.. men så vet jeg ikke hvordan jeg lager et program da.. så noen med skills? Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 hva slags program er det du skal lage da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Du må nok lære deg ett programerings språk.. Perl C/C++ VisualBasic Phyton Java Ja man har masse forksjelig.. Men, hva skal du lage og til vilket OS ? Lenke til kommentar
nxo Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 jeg tenkte på noe enkelt som et ganske stort et... brenneprog er kanskje ikke det mest realistiske programme! så stort som jeg kan få til... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 hva mener du med så stort som du kan få til? Lenke til kommentar
nxo Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 jeg mener så mange MB/KB som mulig.. hadde tenkt på spill, men... Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) hvorfor MÅ det være stort? lag deg et OS da vettu. eller så kan du lage et spille der du beveger en animasjons dokke rundt i et rom og gjør masse rart. kanskje vanskelig men. lol EDIT: for å si det til en som nevner lenger ned at dette var bare noe latterlig tull. jeg det er det hehe. var jo bare kødd. har ikke peiling på sånt jeg men tilogmed jeg skjønner at et OS er kanskje litt vanskelig å starte med. kanskje noe i likhet med windows 3,1 hadde vært passe når man har skjønt det grunnlegende. men som sagt jeg har IKKE så mye peiling på dette. eneste "prgrammeringen" jeg kan er HTML(er vel egentlig ikke programering da men) EDIT2: har laget noen JAVA spill da. Endret 29. mars 2005 av oddis89 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 hva vil du oppnå egentlig? ei stor fil? høres slik ut... hva skal du bruke den fila til? høres ikke ut som om du skal lage et program egentlig... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hehe, det høres nesten slik ut ja! Men uansett vil jeg anbefale VB om det er første gang.. Å lære å skrive GUI i f.eks. C++ kan du nesten glemme! VB derimot er nesten lagd for å lage GUI.. Ganske enkelt og lage enkle ting i VB og! Og dessuten slepper du å kunne så altfor mye avansert programmering.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Hehe, det høres nesten slik ut ja! Men uansett vil jeg anbefale VB om det er første gang.. Å lære å skrive GUI i f.eks. C++ kan du nesten glemme! VB derimot er nesten lagd for å lage GUI.. Ganske enkelt og lage enkle ting i VB og! Og dessuten slepper du å kunne så altfor mye avansert programmering.. Der er jeg egentlig enig! VB er ikke av det vanskligste. Men, til trådstarter: Om du sitter i Linux kan du teste ut litt BASH scripting.. Det er utrolig enkelt og du lærer hvordan grunlnegende ting funker! Og starte på ting som ett spill eller OS som også faktisk var nevnt over her. Ja, det er bare latterlig! Finn deg ett språk du vil programere i, leik deg så med grunlegende ting som while løkker, arrayer, if, osv. For og lage ett spill i f.eks OpenGL trenger man ganske mye kunskaper og er IKKE noe man begynner med om man alderi har vert borti programmering før. Programmering tar laaang tid og lære seg, og man må være tolmodig som bare fy Så lykke til skal du ha Programmering er moro men, gi ikke opp etter en time! Tar deg nok bare ett par dager før du skjønner hva programmering virkelig går ut på og funker om du alderi har vert borti det før Og husk google er ett MUST EDIT: En annen ting! Når man skal lage ett program så prøver man og få det så lite som mulig! Så skjønner ikke hvorfor du skal ha noe som tar opp masse plass ?! Dette er nettop noe som da prøver og gjøre det motsatte av! Endret 29. mars 2005 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Flyttes fra netttjenester til generell programmering Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Programmering tar laaang tid og lære seg, og man må være tolmodig som bare fy Så lykke til skal du ha Programmering er moro men, gi ikke opp etter en time! Tar deg nok bare ett par dager før du skjønner hva programmering virkelig går ut på og funker om du alderi har vert borti det før For å være sikker på ikke å gi deg (med "deg" mener jeg trådstarter) falske forhåpninger: Skal du lære deg programmering ordentlig må du regne med å bruke flere år. For øvrig bør du ligge langt unna Visual Basic. Det er et lite gjennomtenkt og dårlig språk, som lærer deg dårlige vaner. Du burde heller begynner med f.eks. Python. Python er godt designet, gjennomført og kraftig -- et ypperlig nybegynnerspråk Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) På en annen side.. Hvis den eneste hensikten er å få en stor fil, så kan det jo være at akkuratt Visual Basic virkelig er tingen.. Og om jeg ikke tar heeelt feil, så kreves det noen runtime-filer for å kjøre VB program, så for å øke filstørrelsen så kan du prøve å skvise oppi så mange av dem i programmet ditt også, hehe Edit: Post nr. 550, whohoo! Endret 1. april 2005 av zirener Lenke til kommentar
nxo Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Programmering tar laaang tid og lære seg, og man må være tolmodig som bare fy Så lykke til skal du ha Programmering er moro men, gi ikke opp etter en time! Tar deg nok bare ett par dager før du skjønner hva programmering virkelig går ut på og funker om du alderi har vert borti det før For å være sikker på ikke å gi deg (med "deg" mener jeg trådstarter) falske forhåpninger: Skal du lære deg programmering ordentlig må du regne med å bruke flere år. For øvrig bør du ligge langt unna Visual Basic. Det er et lite gjennomtenkt og dårlig språk, som lærer deg dårlige vaner. Du burde heller begynner med f.eks. Python. Python er godt designet, gjennomført og kraftig -- et ypperlig nybegynnerspråk hvor får jeg tak i Python da? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Programmering tar laaang tid og lære seg, og man må være tolmodig som bare fy Så lykke til skal du ha Programmering er moro men, gi ikke opp etter en time! Tar deg nok bare ett par dager før du skjønner hva programmering virkelig går ut på og funker om du alderi har vert borti det før For å være sikker på ikke å gi deg (med "deg" mener jeg trådstarter) falske forhåpninger: Skal du lære deg programmering ordentlig må du regne med å bruke flere år. For øvrig bør du ligge langt unna Visual Basic. Det er et lite gjennomtenkt og dårlig språk, som lærer deg dårlige vaner. Du burde heller begynner med f.eks. Python. Python er godt designet, gjennomført og kraftig -- et ypperlig nybegynnerspråk hvor får jeg tak i Python da? Python.org. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå