Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Akutte internettproblemer på min nye PC

Anbefalte innlegg

Her om dagen gikk noe forferdelig galt med PC'en min. Helt uten videre stoppet internett så å si helt opp. Dvs. jeg har en forbindelse tilsvarende ISDN hastighet (opprinnelig 1024/256 telenor). Jeg har snakket med kundeservice og problemet ligger lokalt på PC'en (kan koble til internett med normal hastighet med andre PC'er). Etter mye fram og tilbake og kontroll av innstillinger valgte jeg å reinstallere XP. Til min store forskrekkelse var ikke problemet borte da jeg forsøkte å logge på internett med reinstallert xp. Har ingen brannmurer aktivert, heller ingen antivirus. Har forresten forsøkt å benytte 2 forskjellige ethernet kort, samt det innebygde kortet i mitt K8N-E Deluxe HK.

Hvor kan problemet ligge? Hva kan jeg evt. gjøre? Alt er oppdatert, BIOS, drivere, Windows osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er utrolig nok ikke Telenor sin feil denne gangen :p Den andre maskinen min, som jeg har tilkoblet på nøyaktig lik måte, fungerte perfekt. Jeg tuklet litt med statisk ip for en stund siden (dengang da routeren fortsatt stod oppe), men siden jeg har reinstallert xp ville jeg tro at dette ikke skulle ha noe å si. Ps. ingen router installert nå.

Lenke til kommentar

Er vel ikke alle som har 2pc'er hehe

Har du sett at det ikke er "proxy" settings som er "aktivert", og at ip og dns fortsatt står på automatisk, har skjedd at det plutselig sto en ip i instillingene, npr det skulle stå på automatisk

Lekte litt med proxy en stund siden, det ble utroolig treigt, var visst en dårlig en, så jeg gav opp det prosjektet

Ip'en skal også stå op DHCP i routeren (om du skulle prøve igjen)menes at du får automatisk ny ip

Endret av div_
Lenke til kommentar

Jepp, tilbakestilt alle de innstillingene. Proxy off, alle andre (IP, DNS )auto. Merkelig problem dette her. Imorgen skal jeg ringe komplett.no sin kundeservice. Håper de har åpent i påsken! Skjærtorsdag er vel ikke felles helligdag :hmm: ?

Lenke til kommentar

HVIS du bruker telenor sin teite programvare til å koble deg på nett med så sletter du denne HELT og bruker heller windows xp sin PPPoE protokoll system.... Liten forskjell bare at de folka som har laget programvaren for telenor har gjort det elendigt....

Tror det er noe feil der ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...