Purify Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) ...tjuvgods rundt halsen? No offence, men: Dust. Endret 23. mars 2005 av Purify Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) J*VLA BARNEHAGE! er du barnehage tante du da? det er jo trådstarter som slang seg på diskusjonene og da kan det ikke være han i mot at tråden føres den veien, eller hva. edit: No offence, men: Dust. jeg håper du ikke tok det jeg skrev 100% seriøst... Endret 23. mars 2005 av Aurgjelme Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Det er fremdeles en latterlig debatt. Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Det er fremdeles en latterlig debatt. det er sant. vi vil aldri komme til enighet, og da kan vi liksågodt la vær. men diskutering med skikklig usaklige fanboys er ustyrlig morro Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) ... Som om ikke du er like fanboy og like usaklig. Nok får være nok. Endret 23. mars 2005 av HalTan Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 ... Som om ikke du er like fanboy og like usaklig. hva har jeg sakt som har vært usaklig og fanboy aktig i denne posten da(uten om det med at metal skrives med en L altså) Lenke til kommentar
Purify Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Aurgjelme: Jo. Ut i fra hva du har sagt tidligere, både i denne tråden og andre, virker det som om du tar deg selv, meningene dine og alt du sier veldig seriøst. Og jeg sier meg enig med HalTan - når diskusjonen går over fra å handle om imaget til forskjellige band og artister til å bli ren personhets er det på tide å rulle inn teppet. Forresten, Aurgjelme, bor du i Trondheim? Edit: Metal skrives med en L på engelsk. Vi er norske. I Norge skrives det med to L-er. Endret 23. mars 2005 av Purify Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Aurgjelme: Jo. Ut i fra hva du har sagt tidligere, både i denne tråden og andre, virker det som om du tar deg selv, meningene dine og alt du sier veldig seriøst. hm, hvorfor skulle jeg ikke tatt mine meninger seriøst? hehe, den var fin og ja, jeg skriver ikke ting for å ikke være seriøs. det kalles spamming, og er ikke lov på forum. Forresten, Aurgjelme, bor du i Trondheim? hvordan det? edit: Metal skrives med en L på engelsk. Vi er norske. I Norge skrives det med to L-er. det er et engelsk utrykk. skal vi si slikt på norsk måtte vi sakt "stein" i steden for "rock" osv. Endret 23. mars 2005 av Aurgjelme Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 ...tjuvgods rundt halsen? No offence, men: Dust. Disse kommentarene kan vi spare oss for. Usaklige kommentarer som dette vil fra nå av bli belønnet med advarsel. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 hm, syntes du virklig at det er kult å leke kvinnemishandler samt gå i kjempe store klær, og gå med tjuvgods rundt halsen? hahaha, dummeste jeg har hørt på lenge. jeg går ikke i spesielt store klær, prøver å gi kvinner den respekten de fortjener og går med fint lite rundt halsen, og tjuvegodts.... nei. da sier vi enkelt og greit takk til deg og hyggelig at du deltok i debatten. Du er så hardbarka at du ikke kan diskutere image fordi du er bedreviter om alt som heter image? Det du hører på er nemlig så antikommersielt og hardt at du har rett uansett.. greit da sier vi det Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 jeg går ikke i spesielt store klær, prøver å gi kvinner den respekten de fortjener og går med fint lite rundt halsen, og tjuvegodts.... nei. ikke hva jeg spurte om jeg spurte om du syntes det var kult, ikke om du gikk slik selv. da sier vi enkelt og greit takk til deg og hyggelig at du deltok i debatten. jo-takk, takk. men er ikke helt ferdig enda Lenke til kommentar
Purify Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Aurgjelme: Vi gidder ikke spore mer av her. Se på PM-innboksen din, du. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Hva er skylden for imagetrenden? Er det plateselkapene? MTV? Miljøet eller er det i bunn og grunn selve musikkens innflytelse som setter et slikt preg på "sjangermiljøet?" Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Edit: dette var ment som et svar til Aurgjelme, men jeg ombestemte meg og fant ut at det for være nok med off topic. Endret 24. mars 2005 av Rykende_Kaffe Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Aurgjelme: Vi gidder ikke spore mer av her. greit det Se på PM-innboksen din, du. den er tom Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Er det meningen at jeg skal svare på temaet eller utenfor? Svar på tema: Godt poeng, Jan-Erik. Mange band gjør det nok for å selge mer, som nevnt før, men noen band gjør det for å skille seg ut (eller drite seg ut). Dette gjelder kanskje i særlig grad "the trve metal scene". Der må man jo nesten bruke corpsepaint eller annen sminke, ha langt hår, kle seg i svart og synge om okkultisme, satanisme, død eller fordervelse. Jau, det funker bra, og det hadde strengt tatt ikke passet om de hadde stått på scenen kledd i rosa eller gule klær, men man MÅ jo ikke på død og liv kle seg i svart. Angående nagler er det også blitt en del av musikken, men enkelte band bruker så mye at det blir komisk og parodisk. Dimmu Borgir har vel nesten gjort litt narr av det ved å overdrive bruken av nagler (gauntlets) veldig. GWAR er også et band som parodierer "the trve metal scene" litt ved å overdrive klisjeene. Immortal har også gjort dette. De folka kan ikke være seriøse når de stiller opp med slike "våpen" på så godt som alle promo-bildene. De pleier jo også å ha de merkeligste positurer på bildene. Og videoen 'Call Of The Wintermoon' kan jo heller ikke kalles seriøs. De løper rundt i halloween-kostymer og blåser flammer i en skog. Det er vel hva man kaller "Grym! \m/". Nah, jeg bryr meg egentlig lite om hvordan et band ser ut. Det som betyr noe for meg er musikken. Selvfølgelig er det artig med band som gjør noe nytt, men det betyr fortsatt ikke så mye. Nå er det sikkert mange som er uenige med meg om de tre bandene jeg har nevnt så.. dere vinner, jeg taper. Jeg orker ikke diskutere dette i all evighet. Angående andre musikksjangre vet jeg ikke så mye om det fordi jeg ikke følger med på det, men rap skal vel være sånn "yo-wolla-fuck-pimp-blingbling"-greier, uten at jeg vet mye om rap. Musikkstiler som jazz, blues, etc. gjør vel generelt lite ut av "image". Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Bygging av image er nok veldig viktig for de fleste band.. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Kaych: Bra innlegg. Her også spiller vel det subjektive inn, om hva man liker/holder ut. Jeg kunne aldri drevet på med alt mulig dagens artister finner på med, at de virkelig gidder å holde ut . Tviler på alle er sånn i sitt daglige, om de ikke blir totalt snudd om og blir sitt kommersielle jeg. Lenke til kommentar
amarios Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 grunnen til at de kler seg så sært er pga image ja.....men en annen grunn til at mange artister er som de er må jo være et høyt alkohol og narkotikamisbruk! kan ikke være noe annet så sprø mange av dem er! Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Kaych: Bra innlegg. Her også spiller vel det subjektive inn, om hva man liker/holder ut. Jeg kunne aldri drevet på med alt mulig dagens artister finner på med, at de virkelig gidder å holde ut . Tviler på alle er sånn i sitt daglige, om de ikke blir totalt snudd om og blir sitt kommersielle jeg. Jeg hadde egentlig ikke tenkt så mye over dette før du nevnte det. Som sagt: det betyr lite for meg. Men det er viktig å poengtere at "kristen black metal", såkalt "white metal" ikke selger så bra. Jeg synes at okkulte ting, mørke, etc. passer musikken ganske godt, og jeg liker godt Dimmu Borgir og Immortal, men det blir jo litt komisk og. Vel, jeg tviler også på at artister holder på slik til vanlig i sitt private liv. Jeg tviler f.eks. på at de fleste Black Metal-artister er satanister (selv om de helt sikkert ikke er kristne heller). Noen er sikkert satanister, men de fleste oppfører seg nok slik de gjør for å selge. Slipknot (er det ikke de som går rundt med masker o.l.?) bruker nok ikke de samme kostymene privat. Og naglene... fy søren noe så upraktisk! Det er greit at noen har et par små armbånd, men jeg tviler på at så mange går med slike svære rustninger. Det er vel fansen som er mest ekstreme, for de prøver å kopiere måten artistene er på scenen inn i sitt private liv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå