Jan Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Hvorfor er det så viktig med et image? Det er svært få grupper som virkelig skiller seg ut, klart er det vanskelig å gjøre noe nyskapende nå som alt mulig er allerede gjort fra før, men se foreksempel på rappere. Hvordan klarer de å holde masken med Yo, Sap?, You know what I mean! Chill, chill! Og hvor mange har ikke nagler på seg? Harde grupper skal være svartkledde, ha langt hår osv. Meningen er ikke å sette grupper i bås, men dere må vel være enige om at imagene til gruppene har blitt litt for mye fokusert på og litt passe? Endret 23. mars 2005 av Jan-Erik Lenke til kommentar
andesam Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Først og fremst vil jeg tror det er for å selge mer... man alle gjør det nok ikke bare for det. vil nevne av jeg syntes slipknot sitt image (la musikken tale for seg selv) funker veldig bra. Det ser vel også bra ut for salgstallene deres... Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) manowar skiller seg ut! hvorfor de har sitt image? de er mest sansynlig litt psykisk ustabile hele gjengen. å takk og pris odin for det! edit: zer leif Endret 23. mars 2005 av Aurgjelme Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Tingen med rappere og gothere o.l er vel at det har blitt en slags kultur av det. Men uansett er vel imagebygging viktig for artister/grupper for å skape seg en identitet og å gjøre seg lett gjenkjennelige for publikum. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 La oss si at vi kaller det en kultur. Hvorfor har det blitt "kultur" å hele tiden peke med fingrene, gjøre rare moves i luften og ha baggy klær konstant? Det virker som rappere har fått mer av stilen inn i sin personalitet enn gjerne de "harde". Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 det virker som de(rappere) trur de blir "hardere" jo styggere de kler seg, og jo mer kvinnediskriminerende de er. jeg klarer ikke forstå meg på sånt.. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 ikke generaliser rappere på den måten. noen FÅ er sånn men langt fra alle. med tanke på den dærre "yo yo" greia du snakker om er det bare noe du har fått for deg fordi du ikke har giddi å hørt på teksten på en hip hop/rap sang. faktisk har de fleste "bra" hip hop sanger LANGT bedre tekster enn metall/rock og det meste av det. husk på at når du snakker om hip hop/rap snakker du om noen av de skjangerene som er bygd på tekstene, altså de skjangerene som teksten har mest å si på. ingen rapper klarer å en gang få det til å høres greit ut hvis teksten suger. "yo yo" er stort sett en liten start/tillegs ord som får mer flyt i det eller hvordan jeg nå skal si det. men jeg må si meg ening i at noen artister oppfører seg som idioter, dette gjelder alle skjangere. mvh. rapper som føler seg støtt av generalisereinga di Lenke til kommentar
Jan Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Snakker til Rykende? Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) deg og alle andre med det synet på rappere. ikke missforstå hvis du syns jeg tar en hissig tone eller noe sånt no. jeg må bare informere om at dere har null peil på hva dere snakker om Edit: kaffe om jeg må be Endret 23. mars 2005 av Rykende_Kaffe Lenke til kommentar
Jan Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 1)ikke generaliser rappere på den måten. noen FÅ er sånn men langt fra alle. 2) med tanke på den dærre "yo yo" greia du snakker om er det bare noe du har fått for deg fordi du ikke har giddi å hørt på teksten på en hip hop/rap sang. 3) faktisk har de fleste "bra" hip hop sanger LANGT bedre tekster enn metall/rock og det meste av det. 4) husk på at når du snakker om hip hop/rap snakker du om noen av de skjangerene som er bygd på tekstene, altså de skjangerene som teksten har mest å si på. 5) ingen rapper klarer å en gang få det til å høres greit ut hvis teksten suger. 6) "yo yo" er stort sett en liten start/tillegs ord som får mer flyt i det eller hvordan jeg nå skal si det. 7) men jeg må si meg ening i at noen artister oppfører seg som idioter, dette gjelder alle skjangere. 8) mvh. rapper som føler seg støtt av generalisereinga di Hva skrev jeg i første post? Det var ikke meningen å sette i bås, men det er overflod av image i lydbidlet nå tildags. 2) Hva vet du om hva jeg/andre (kun)hører på? Er jeg/andre hardbarka gitarfreaker? Vet jeg/andre ingenting om hip-hop iforhold til deg? Vet jeg/andre ingenting om lyrikk? Og du snakker om generalisering... 3) Er du sikker på det? Snakker vi om samfunnsrettet lyrikk så er kanskje hio-hopen mest rettet mot det for tiden, men om du mener de meste av rocken er underlegne forhold til hop hop/rap fortjener du en diplom. 4) Bygger på punkt 3. Da ber jeg deg lete mer.. 5) Kan være enig på dette punktet, men det selger. 6) Poenget med tråden er å diskutere hvorfor det blir sammenlignet med hiphop. 7) Mange artister kjører hardt på image, men alle "sjangre" kjører ikke på image nei. 8) Se punkt 2. Rettelse: Rykende_Kaffe Poenget er ikke å gå på hverandre, men å diskutere hvorfor diverse sjangre har store fellestrekk ang. image. Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 jeg må bare informere om at dere har null peil på hva dere snakker om jo,ja, det kom jo fra riktig person: faktisk har de fleste "bra" hip hop sanger LANGT bedre tekster enn metall/rock og det meste av det. hvis du ikke viste det så er ikke metal(ja, med en l) og rock(eller metall/rock som du skrev det) et band men en sjanger. man kan ikke si at noen rap-artister har bedre tekster enn metall/rock det går ikke. så fra en som har peiling på metall/rock( ) til en som sier han har peiling på begge deler: du vet nok ikke helt hva du snakker om. det er ikke noe bra med f.eks denne teksten: Intro: 50 Cent] Yeah... Uh huh So seductive [Chorus: 50 Cent & Olivia] [50 Cent] I take you to the candy shop I'll let you lick the lollypop Go 'head girl, don't you stop Keep goin 'til you hit the spot (whoa) [Olivia] I'll take you to the candy shop Boy one taste of what I got I'll have you spending all you got Keep going 'til you hit the spot (whoa) [Verse 1: 50 Cent] You can have it your way, how do you want it You gon' back that thing up or should i push up on it Temperature rising, okay lets go to the next level Dance floor jam packed, hot as a teakettle I'll break it down for you now, baby it's simple If you be a nympho, I'll be a nympho In the hotel or in the back of the rental On the beach or in the park, it's whatever you into Got the magic stick, I'm the love doctor Have your friends teasin you 'bout how sprung I gotcha Wanna show me how you work it baby, no problem Get on top then get to bouncing round like a low rider I'm a seasoned vet when it come to this shit After you work up a sweat you can play with the stick I'm tryin to explain baby the best way I can I melt in your mouth girl, not in your hands (ha ha) [Chorus] [bridge: 50 Cent & Olivia] Girl what we do (what we do) And where we do (and where we do) The things we do (things we do) Are just between me and you (oh yeah) [Verse 2: 50 Cent] Give it to me baby, nice and slow Climb on top, ride like you in the rodeo You ain't never heard a sound like this before Cause I ain't never put it down like this Soon as I come through the door she get to pullin on my zipper It's like it's a race who can get undressed quicker Isn't it ironic how erotic it is to watch em in thongs Had me thinking 'bout that ass after I'm gone I touch the right spot at the right time Lights on or lights off, she like it from behind So seductive, you should see the way she wind Her hips in slow-mo on the floor when we grind As Long as she ain't stoppin, homie I aint stoppin Drippin wet with sweat man its on and popping All my champagne campaign, bottle after bottle its on And we gon' sip til every bubble in the bottle is gone [Chorus 2x] [Chorus: 50 Cent & Olivia] [50 Cent] I take you to the candy shop I'll let you lick the lollypop Go 'head girl, don't you stop Keep goin 'til you hit the spot (whoa) [Olivia] I'll take you to the candy shop Boy one taste of what I got I'll have you spending all you got Keep going 'til you hit the spot (whoa) men alikevel mener sikkert masse av folk at det er kjempe bra tekst skriving, jepp da, det er jo ikke diskriminering av kvinner, osm sex leketøy, i det hele tatt, neida mitt synspunkt(ja, rap-elskere hater meg fra nå av) Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) herregud det stinker jo uvitende hip hop hater av deg laaaang vei. og du har nok missforstått litt og Aurgjelme, hvordan kan du sammenligne en rap tekst med en 50 cent tekst? 50 har INGENTING med hip hop å gjøre. her er typisk typiske 50 cent utalelser: yo my niggaz, i'm the best and i'm not going anywhere without toast. Endret 23. mars 2005 av Rykende_Kaffe Lenke til kommentar
Jan Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 herregud det stinker jo uvitende hip hop hater av deg laaaang vei.og du har nok missforstått litt De som vil krangle mer kan gjøre det på PM. Vit bare at du kjenner ikke personer via et forum. Håper vi får laget til en poll om denne tråden tar seg opp fra søla og klarer å holde seg ONTOPIC. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 jeg sier det enkelt og greit: det er ikke vanskelig å se at folk som kommer med utalellser som: Hvordan klarer de å holde masken med Yo, Sap?, You know what I mean! Chill, chill! La oss si at vi kaller det en kultur. Hvorfor har det blitt "kultur" å hele tiden peke med fingrene, gjøre rare moves i luften og ha baggy klær konstant? det virker som de(rappere) trur de blir "hardere" jo styggere de kler seg, og jo mer kvinnediskriminerende de er. jeg klarer ikke forstå meg på sånt.. ikke kan noe som helt om Hip Hop og heller bør tie når det kommer til det. der ender jeg diskusjonen. Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) og Aurgjelme, hvordan kan du sammenligne en rap tekst med en 50 cent tekst?50 har INGENTING med hip hop å gjøre. her er typisk typiske 50 cent utalelser: yo my niggaz, i'm the best and i'm not going anywhere without toast. ja, det er riktig. men det er mange som vil påstå at det er en bra rap-tekst. det var hele poenget mitt. det går ikke ann å si at rap har bedre, eller metal og rock har bedre tekster, fordi det må vær enkelt person bestemme selv(hva den personen mener altså) edit: ikke kan noe som helt om Hip Hop og heller bør tie når det kommer til det.der ender jeg diskusjonen. hæ? hva skal den setningen bety? ikke kan now som helt om hip hop? skjønte ikke det jeg. Endret 23. mars 2005 av Aurgjelme Lenke til kommentar
Jan Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Er det vanskelig å forstå Rykende_Kaffe? Det var eksempler på dagens image! Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 kan du innse at du tar feil og at du har null peil på hip hop og at jeg ikke gidder å diskutere dette med to uvitende folk lenger? enden av diskusjonen..... Lenke til kommentar
Jan Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 kan du innse at du tar feil og at du har null peil på hip hop og at jeg ikke gidder å diskutere dette med to uvitende folk lenger? enden av diskusjonen..... Du er så hardbarka at du ikke kan diskutere image fordi du er bedreviter om alt som heter image? Det du hører på er nemlig så antikommersielt og hardt at du har rett uansett.. Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) hm, syntes du virklig at det er kult å leke kvinnemishandler samt gå i kjempe store klær, og gå med tjuvgods rundt halsen? uff nei! da er det bedre å gå med bolte-suspen feil vei! edit: Du er så hardbarka at du ikke kan diskutere image fordi du er bedreviter om alt som heter image? Det du hører på er nemlig så antikommersielt og hardt at du har rett uansett.. virker slik ja. vi har nok møtt vår overmann Endret 23. mars 2005 av Aurgjelme Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 J*VLA BARNEHAGE! Hvorfor er det så viktig med et image? Det er svært få grupper som virkelig skiller seg ut, klart er det vanskelig å gjøre noe nyskapende nå som alt mulig er allerede gjort fra før, men se foreksempel på rappere. Hvordan klarer de å holde masken med Yo, Sap?, You know what I mean! Chill, chill! Og hvor mange har ikke nagler på seg? Harde grupper skal være svartkledde, ha langt hår osv. Meningen er ikke å sette grupper i bås, men dere må vel være enige om at imagene til gruppene har blitt litt for mye fokusert på og litt passe? ^^ DISKUTER ELLER FORSVINN TIL HELVETE UT. PUNKTUM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå