Gå til innhold

Lavere minnehastighet enn det jeg betalte for

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte i dag http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306283&view=detailed

Det skal ha Kjerneklokkehastighet 520 MHz men når jeg sjekker hastigheten i windows står det bare 500MHz

og på Memory Clock Speed som skal være 1.05 GHz står det 900MHz

lurer på om dette har skjedd med andre eller om jeg rett og slett har fått

feil kort av komplett og kanskje har fått Dette

Takker for alle svar...

Endret av hjemme_kos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg kjøpte dette for ikkje lenge sidan: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304727&view=detailed

Dette kortet skulle oprinnelig ha 1,6ns minne, mens det virkelig har 2,0ns minne. Sleipe jævla produsentar som skiftar etter at kortet har vore i produksjon ei stund. Det værste av alt er at dei kjem unna med det og. Kort med 2,0 minne skal egentlig vere klokka til 500 og 1000 MHz, og minnet skal vere veldig lite klokkevennlig. Kort med 1,6ns minne skal egentlig vere klokka til 600 og 1100 MHz, men lett kunne klokkast til rundt 1200. Kortet mitt er klokka til 500 og 1100 MHz, sikkert pga. det er Extreme Gamers Edition. Under spesifikasjonar står det imidlertid at minnet skal vere klokka til 1200 MHz. Prosessor står det ingenting om. Veit ikkje heilt kor masse eg klarer å klokke kortet. Får det vel kanskje opp i 550 og 1200 om eg er heldig, og med eit minne som er 25% tregare enn det egentlig skulle vere.Forbanna irriterande og sleipt.

Lenke til kommentar

Øverste linken funka ikke hos meg - kom til ei Microsoft side..

"Fant" dette Gainward 6600GT "Ultra GS" AGP kortet som skal ha 520 / 1050-MHz (GPU / Minne).

Fikk du med EXPERTool? ellers gå til GW og last ned EXPERTool "skal" følge med GS korta fra Gainward, "litt prisforskjell" 1675,- for "vanlig 6600GT og 1995,- for 6600GT GS modellen.

Har 6600GT "GS" PCI-express fra GW der er "enhanced mode settings" i EXPERTool 540/1050 MHz

Sida til Komplett på 6600GT AGP viser: 520/1050 , hent EXPERTool og se på (endre) frekvensene der, står vel noe om modellnummer på grafikkortet "GS" skulle være med der. (ellers om det var billig 1675,-? ble det kanskje "normalmodellen" du fikk?).

Lenke til kommentar

Får ikke linken din til å fungere, men jeg regner med at det er et "Golden Sample" du har bestilt. I så fall må du bruke Expert Tool og "Enhanced mode" for å bruke de ekstra mhz`ene. Du har nok fått riktig kort.

EDIT: Emnefeltet ditt er ganske enkelt ubrukelig. Du bør forandre det før en moderator ser det for å unngå stengt tråd.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte i dag http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306283&view=detailed

Det skal ha Kjerneklokkehastighet 520 MHz men når jeg sjekker hastigheten i windows står det bare 500MHz

og på Memory Clock Speed som skal være 1.05 GHz står det 900MHz

lurer på om dette har skjedd med andre eller om jeg rett og slett har fått

feil kort av komplett og kanskje har fått Dette

Takker for alle svar...

Akkurat det samme har skjedd med en kammerat av meg, han får ikke opp den knappen der det skal stå "enhanced mode" Så han får ikke brukt den funksjoonen i expertool, men han kan jo klokke utenom da, men det er ikke like artig mm.

Endret av Gundersen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...