hjemme_kos Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Jeg kjøpte i dag http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306283&view=detailed Det skal ha Kjerneklokkehastighet 520 MHz men når jeg sjekker hastigheten i windows står det bare 500MHz og på Memory Clock Speed som skal være 1.05 GHz står det 900MHz lurer på om dette har skjedd med andre eller om jeg rett og slett har fått feil kort av komplett og kanskje har fått Dette Takker for alle svar... Endret 23. mars 2005 av hjemme_kos Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Eg kjøpte dette for ikkje lenge sidan: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304727&view=detailed Dette kortet skulle oprinnelig ha 1,6ns minne, mens det virkelig har 2,0ns minne. Sleipe jævla produsentar som skiftar etter at kortet har vore i produksjon ei stund. Det værste av alt er at dei kjem unna med det og. Kort med 2,0 minne skal egentlig vere klokka til 500 og 1000 MHz, og minnet skal vere veldig lite klokkevennlig. Kort med 1,6ns minne skal egentlig vere klokka til 600 og 1100 MHz, men lett kunne klokkast til rundt 1200. Kortet mitt er klokka til 500 og 1100 MHz, sikkert pga. det er Extreme Gamers Edition. Under spesifikasjonar står det imidlertid at minnet skal vere klokka til 1200 MHz. Prosessor står det ingenting om. Veit ikkje heilt kor masse eg klarer å klokke kortet. Får det vel kanskje opp i 550 og 1200 om eg er heldig, og med eit minne som er 25% tregare enn det egentlig skulle vere.Forbanna irriterande og sleipt. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Det virker som du har fått et standard 6600GT ja. Kjedelig sak men ring til komplett du og se hva de sier. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Øverste linken funka ikke hos meg - kom til ei Microsoft side.. "Fant" dette Gainward 6600GT "Ultra GS" AGP kortet som skal ha 520 / 1050-MHz (GPU / Minne). Fikk du med EXPERTool? ellers gå til GW og last ned EXPERTool "skal" følge med GS korta fra Gainward, "litt prisforskjell" 1675,- for "vanlig 6600GT og 1995,- for 6600GT GS modellen. Har 6600GT "GS" PCI-express fra GW der er "enhanced mode settings" i EXPERTool 540/1050 MHz Sida til Komplett på 6600GT AGP viser: 520/1050 , hent EXPERTool og se på (endre) frekvensene der, står vel noe om modellnummer på grafikkortet "GS" skulle være med der. (ellers om det var billig 1675,-? ble det kanskje "normalmodellen" du fikk?). Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Får ikke linken din til å fungere, men jeg regner med at det er et "Golden Sample" du har bestilt. I så fall må du bruke Expert Tool og "Enhanced mode" for å bruke de ekstra mhz`ene. Du har nok fått riktig kort. EDIT: Emnefeltet ditt er ganske enkelt ubrukelig. Du bør forandre det før en moderator ser det for å unngå stengt tråd. Endret 23. mars 2005 av Muffinman Lenke til kommentar
hjemme_kos Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Ja det er det kortet du linket til jeg har.. og jeg fikk med expert tool.. hva er det du mener, er det at klokkfrekvensen bli satt opp med expert tool???? Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Jeg kjøpte i dag http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306283&view=detailed Det skal ha Kjerneklokkehastighet 520 MHz men når jeg sjekker hastigheten i windows står det bare 500MHz og på Memory Clock Speed som skal være 1.05 GHz står det 900MHz lurer på om dette har skjedd med andre eller om jeg rett og slett har fått feil kort av komplett og kanskje har fått Dette Takker for alle svar... Akkurat det samme har skjedd med en kammerat av meg, han får ikke opp den knappen der det skal stå "enhanced mode" Så han får ikke brukt den funksjoonen i expertool, men han kan jo klokke utenom da, men det er ikke like artig mm. Endret 23. mars 2005 av Gundersen Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 ...kan jo klokke utenom da, men det er ikke like artig mm. Tuller du? Hvis man overklokker seriøst bruker man ikke "enhanced mode", men tyner ut hver eneste lille mhz på annet vis. Og det er myyye mer morsomt. Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Er jo litt kult å ha en knapp der det står enhanced mode oxo da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå