baronKanon Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Min far har en PIII 500-maskin basert på et EPOX hovedkort med 440BX-brikkesett. Denne begynte å gå så innmari sirup her for noen måneder siden, så han fant det for godt å reinstallere hele driten. MEN nå hakker den som et annet treskeverk, og denne maskinen gikk silkemykt før (da den var ny). Maskinen ble levert med windows 98SE, og har blitt reinstallert med dette. Maskinvaren har bare blitt oppgradert, så dette skulle ikke være noe problem. Da jeg kom hjem på påskeferie nå har jeg gjort det jeg kan for å feilsøke og har gjort følgende: Installert nye drivere til det meste Aktivert DMA på alle drev Sjekket at det ikke er for mye drit som ligger og går Byttet til en RAM jeg vet funker Noen forslag? Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hvis det hakker på skjermen er det sikkert skjermkort driveren som ikke er helt topp. -Hvis du går innpå dem og ser, står det vel ikke tilfeldigvis at det er microsft som har laget dem? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Hehehee, det har ingenting med skjermdriver å gjøre. Såpass vet jeg. Bl.a. har musen det med å henge (og den har helt nye batterier), og driverne er catalyst 4.xx (hvilket holder til 2d-bruk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå