tek73 Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Hørte at selskaper som hadde opphavsrettighetene til musikk og lign. Skulle få lov å gå inn å drive forstyrelser/terror mot folk som laster ned(u)lovlig musikk film osv. Enn videre skulle de få lov til å forstyrre selve nettet som de laster ned fra. Er det noen som har noen formeninger om crackere/hackere i så tilfelle burde ha etiske motforestillinger for å gå til samlet og massivt motangrep på deres nettverk. I utgangspunktet har jeg svært lite til overs for de ødeleggelser crakere/hackere gjør på andres eiendom. Og da særlig på privatpersoners eiendom. Ps1: Jeg vet ikke døyten om tingene selv og oppfordrer ikke til handlinger av noe slag. Jeg innser også at spørsmålet er farget. Jeg ønsker bare en prinsippdebatt om hva som er riktig handling fra alle parters ståsted før en evt lov trer i kraft. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Hvor har du dette fra? Kilde? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Her er noen linker til det han snakker om. http://www.nettavisen.no/servlets/page?sec...n=9&item=221264 http://www.itavisen.no/art/1298976.html ******* bryter løs hvis eller når de får lov til å drive med dette. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Pokker. dette vil føre til nettets undergang. :sad: Tror faktisk at mange hackere vil gå til motangrep, og ikke bare crackere og script kiddies. Perkele Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Noen som kan gi meg ett lynkurs i hacking???????? Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Quote: Den 2002-06-30 12:53, Jon A. Feet skrev:Noen som kan gi meg ett lynkurs i hacking???????? hvorfor? hacking er noe drit, og hackere suger. nå tenker jeg ikke på de som kan det, men de som ødelegger og hacker seg inn på sider og ødelegger rundt om kring på nettet. hacking er ikke noe kult, folk ser ned på hackere. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 holder på å legge ut alle kursa jeg har om hacking på hjemmesida mi http://www.xthal.tk , se under Downloads, det kommer til å ta litt tid siden jeg sitter på ISDN og laster ned 50MB samtidig Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Huuf, liker ikke den utviklinga med at firmaer får mer og mer rettigheter på bekostning av privatpersoner, dette er jo bare enda en i rekka av idiotiske forslag som har kommet opp i USA, og kjenner jeg norge er vi ikke seine med å følge etter :sad:. AtW Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Quote: hvorfor?hacking er noe drit, og hackere suger. nå tenker jeg ikke på de som kan det, men de som ødelegger og hacker seg inn på sider og ødelegger rundt om kring på nettet. hacking er ikke noe kult, folk ser ned på hackere. Fordi at jeg vil kunne forsvare meg med motangrep mot musikkbransjen!!! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Quote: Den 2002-06-30 10:35, SnowDOG_ skrev:Her er noen linker til det han snakker om.http://www.nettavisen.no/servlets/page?sec...n=9&item=221264http://www.itavisen.no/art/1298976.html Iiik! Det er forfrykteferdelig. |_337 |-|4xX0r //4||t3d. Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Quote: hacking er noe drit, og hackere suger. nå tenker jeg ikke på de som kan det, men de som ødelegger og hacker seg inn på sider og ødelegger rundt om kring på nettet. hacking er ikke noe kult, folk ser ned på hackere. Hacking er dritfett, det er cracking som er idiotiskt. Lenke til kommentar
Howie Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Ønsketenkning fra platebransjen sier jeg bare. Med tanke på hvor viktig personlig frihet og rettigheter er for amerikanerne tror jeg ikke dette kommer veldig langt. Skulle likt å se dem prøve seg på linja mi derimot Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Quote: Den 2002-06-30 13:01, xthal skrev:holder på å legge ut alle kursa jeg har om hacking på hjemmesida mi http://www.xthal.tk , se under Downloads, det kommer til å ta litt tid siden jeg sitter på ISDN og laster ned 50MB samtidig Må bare kommentere en ting.. Den siden var ikke akkuratt en fryd for øyet.. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Nei, fargepaletten var litt, øhm, uvant. :wink: Lenke til kommentar
christt Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Det er vel sikkert bakdører for slike ting Microsoft driver å legger inn nå når de skal gå igjennom hele koden for å gjøre den "sikrere"... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 ser for meg et scenario som i den passe råtne filmen Johnny Mnemonic med Keanu Reeves som kurêr som hadde fått hele minnet i hjernen tømt for å kunne lagre data istedet. Der var det en gjeng hi-tech pirater som var badguys (som egentlig var the goodguys) som avbrøt tv-sendinger med små hacker-meldinger om "destroy the evil corporations". Internett var selvsagt helt i 3D der keanu fløt rundt med en "avatar" av seg selv og executa hacker-script med håndbevegelser. Veldig fancy, og sannsynligvis helt usannsynlig. Husker han gikk inn på en hacker-BBS, der bbs'n var manifestert som et digert menneskehode. Men han blei nekta adgang fordi han var blitt "too hot". Dette husker jeg vel fordi jeg satt med modem og ringte bbs'r i den tida jeg også...Men de hackerne der var "noble hackers". Lurer på om det fins. _________________ ---- "Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. Skulle ønske Sharon hadde samme innstillinga. [ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-06-30 18:54 ] Lenke til kommentar
Tabbe Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 ohoi! Dette blir ikke sunt, hvis plateselskapene for lov til å gjøre dette tror jeg nok det er de som taper på det, millioner verdt i data vil bli tapt og alt vil være i totalt kaos... En idiotisk lov, det er altfor mange frie hackere og crackere her ute, og de klarer aldri og overvinne dem. Akkurat som da DVD kom ut, de hadde brukte milliarder på å forhindre cracking av DVD cd'er men det tok bare 16 timer før det ble cracket, nytteløst er det, rett og slett Lenke til kommentar
Howie Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Har noen klart å lage det er det _alltid_ noen som klarer å finne ut hvordan de lagde det. Det er derfor det heter Reverse Engineering :wink: Nei, heg håper noen viser dette forslaget døra veldig fort - det vil gå helt på trynet og ende opp med å koste oss penger, og dermed bli en større oppfordring til nettopp den virksomheten platebransjen prøver å stoppe. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Jon A. Feet Ok og hvordan gjør du det. Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå