Gå til innhold

BH-5 på Komplett.

some_one

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så langt har jeg kommet til 240 cl2-2-2-5 1t med 3,1V. Til sammenligning kjører 256MB TwinX brikkene mine 240 cl2-2-2-5 1t med 2.9V

Vil ikke presse mer helt enda, jeg har atm ingen luftstrøm over brikken så jeg må finne på noe lurt før jeg kjører mer V

Lenke til kommentar

Har testet ut mine brikker litt nå.

Sliter med å få de stabile i windows. Får Lock ups og re-booting etter alt fra 10min til 3 timer med disse settingene;

2-2-2-8@200 2,9V og 2-3-3-8@210 2,9V

Det irriterende er at de kjører fint gjennom memtest. 6 loops uten feil :hmm:

Kjører 2,5-3-3-8 @200 2,7V Helt stabilt. (ikke akkurat konge)

Tester nå 2-3-3-8@200 2,9V. Vil ha en 100% stabil maskin. Får se om den holder ett døgn uten reboot etc så skal jeg klare å falle til ro.

Er det noen grunn til å spare på Volten til minnet? Er redd de skal bli unødig varme på 2,9V hvis det alikevel ikke hjelper noe mer med den ekstra spenningen.

2,9V er alt jeg kan gi brikkene mine. Bør jeg gi de fullt VOLT jern uansett ?

edit: Og der reboota maskinen ja...... :thumbdown:

Endret av BiA_strider
Lenke til kommentar

Hei,

Vel jeg har prøvd en ny BIOS for Abit NF/-S V2.0. Ved å bruke D26 Mantarays 2T BIOS gikk jeg fra 205 til 225 på 11-2-2-2.

Hva er forskjell mellom 1T og 2T? Er klar over det at 2T er mer "relaxed", men hvor stor inflytelse har det på ytelse når jeg får så god OC økning.

De biosene kan lastes ned HER.

Fikk 44s i Super PI på 1MB ved Athlon XP-M 2400@2255MHz med L12mod.

Skal ta seinere og samenligne resultat med d26 Mantarays BIOS med 1T.

Staljin

Lenke til kommentar

har fått bestilt meg en pc3500 bh-5 brikke nå (512mb), gleder meg til å slippe de kjiiipe

twinmos drittbrikkene jeg har nå =) (blir vel kanskje å ha dem i til neste måned når jeg kjøper en til bh5...) hva er egentlig best av pc3200 brikkene og de som er pc3500? satset på sistnevnte siden de har høyere standard hastighet, har forresten ikke mer en 2,9volt å gi dem... må vel ha ram-booster for å få overklokket de noe spesielt?

Lenke til kommentar
Hei,

Vel jeg har prøvd en ny BIOS for Abit NF/-S V2.0. Ved å bruke D26 Mantarays 2T BIOS gikk jeg fra 205 til 225 på 11-2-2-2.

De biosene kan lastes ned HER.

Fikk 44s i Super PI på 1MB ved Athlon XP-M 2400@2255MHz med L12mod.

Skal ta seinere og samenligne resultat med d26 Mantarays BIOS med 1T.

Staljin

Kjøpte også 2x512 og kjører 225 Fsb på samme hovedkortet som du har. Har du testet hvor høyt du klarer å få dem ?

Lenke til kommentar
Kjøpte også 2x512 og kjører 225 Fsb på samme hovedkortet som du har. Har du testet hvor høyt du klarer å få dem ?

Hei,

Vel det er lengst jeg kommer med de. Hvilken bios bruker du? Med den 1T Mantaray kommer jeg ikke over 205MHz på 11-2-2-2 på 2.9V.

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
wtf! jeg har nå fsb på 230mhz@2,9volt m/standard timings (2.5-3-3-8) med noen billigbrikker (twinmos IKKE bh5), har faktisk vært oppe i 240mhz men da var det ustabilt. bør ikke bh5 brikkene klare en del mer da?

sett timingsen på 2-2-2-5 og se hvor langt du kommer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...