Gå til innhold

BH-5 på Komplett.

some_one

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
håper den klokker bra, men har mine tvil til disse nye brikkene (dårlig magefølelse).

Har bestilt samme minnet selv, og er ihvertfall trygg på å ende opp med mye ytelse pr. krone :p

240MHz @ 2-2-2-6-1T med 3,3-3,7v er det dårligste jeg regner med. 250-260 med samme timings bør også være mulig hvis man er heldig. Kanskje enda høyere, da jeg faktisk har sett BH-5 på nesten 290MHz, t.o.m. på et nForce2...

PCBene er neppe av de beste, og jeg skulle gjerne ha sett at de hadde varmespredere. Dette er jo ikke minne man kjører på 2,8v, akkurat.

Endret av Bob Ibsen
Lenke til kommentar
håper den klokker bra, men har mine tvil til disse nye brikkene (dårlig magefølelse).

Har bestilt samme minnet selv, og er ihvertfall trygg på å ende opp med mye ytelse pr. krone :p

240MHz @ 2-2-2-6-1T med 3,3-3,7v er det dårligste jeg regner med. 250-260 med samme timings bør også være mulig hvis man er heldig. Kanskje enda høyere, da jeg faktisk har sett BH-5 på nesten 290MHz, t.o.m. på et nForce2...

PCBene er neppe av de beste, og jeg skulle gjerne ha sett at de hadde varmespredere. Dette er jo ikke minne man kjører på 2,8v, akkurat.

bh-5 på 290 2-2-2 på nForce2 har jeg aldri sett. det meste jeg har sett er 296 igjennom spuerpi og pifast.

Liten link:

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...74&page=1&pp=25

Lenke til kommentar

bh-5 på 290 2-2-2 på nForce2 har jeg aldri sett. det meste jeg har sett er 296 igjennom spuerpi og pifast.

Liten link:

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...74&page=1&pp=25

2-2-2-x @ 287,5 har jeg sett på både Newcastle (tror jeg) og nForce2, men vet ikke hvor stabilt det var.

Mener å huske at Lastviking på XS hadde over 300 FSB med et NF2-kort, med slakkere timinger, og 2-2-2-x på 287,5.

Lenke til kommentar

Det er nok biligere å voltmodde HK (NF7-S V2.0) enn bruke så mye penger på DDRBooster.

Til og med hvis du ødeleger HK, kan du kjøpe 2 nye stk før du kommer opp i prisen fro 3stk DDRBooster.

Bare tull å bruke så mye penger på det.

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Det er nok biligere å voltmodde HK (NF7-S V2.0) enn bruke så mye penger på DDRBooster.

Til og med hvis du ødeleger HK, kan du kjøpe 2 nye stk før du kommer opp i prisen fro 3stk DDRBooster.

Staljin

Helt klart. For å få 3,3 volt på minnet, trenger man jo bare å lodde en ledning på hovedkortets bakside (som vist i linken). Vil man ha litt mer, bruker man bare 5-volten, og monterer et potmeter imellom. Også på denne måten drives jo minnet direkte fra strømforsyningen, som igjen kan gjøre HK litt mer strømstabilt.

Lenke til kommentar

Du trenger bare en DDR booster pr. hovedkort med RAM i da ;)

Voltmodding kan være bra det, uten tvil ett alternativ for de som vil tyne mest mulig ut av systemet sitt samtidig leve med den risikoen at noe fort kan ta kvelden.

Lenke til kommentar
Det går an i tilleg til Vdimm mod å modde PSU i tilleg så får man mer enn 3.3V.

Staljin

Joda, noen strømforsyninger har også justerbare spenninger. Men jeg ville ikke ha økt 3,3v noe særlig på en PSU som drived hovedkortet, da jeg tviler på at det bare er minnet som bruker av denne spenningen.

Lenke til kommentar

Vdimm over 3V er ingen vits på Abit NF7-S med mindre en tar VTT=Vref mod i samme slengen (Abit har ikke lagt opp strømstyringen så VTT er 1/2 Vdimm noe som fører til seriøst ustabile Vdimm over 3V). BH5 liker Volt, 3.3Vdimm mod på NF7-S gir ca 3.15V (3.3V-rail minus ca 0.15V) Vdimm noe som ikke er i nærheten av hva BH5 "krever" for å kjøre skikkelig.

Jeg tipper vi kommer til å se en drøss av disse brikkene brukt, og se en drøss av "BH5 suger" tråder fremover....

Lenke til kommentar
Vdimm over 3V er ingen vits på Abit NF7-S med mindre en tar VTT=Vref mod i samme slengen (Abit har ikke lagt opp strømstyringen så VTT er 1/2 Vdimm noe som fører til seriøst ustabile Vdimm over 3V). BH5 liker Volt, 3.3Vdimm mod på NF7-S gir ca 3.15V (3.3V-rail minus ca 0.15V) Vdimm noe som ikke er i nærheten av hva BH5 "krever" for å kjøre skikkelig.

Jeg tipper vi kommer til å se en drøss av disse brikkene brukt, og se en drøss av "BH5 suger" tråder fremover....

Tror ikke det stemmer at Vtt/vtb må også moddes.

Epox 8RDA+ mods. og en til

Har hat dette kortet selv i V1.1 utgave før jeg gikk over på Abit. Har gjort denne VDD volt mod uten lodding ved bruk av IDE kabel vajr.

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

De fungerte ikke på mitt Asus A7N8X Deluxe rev 2.0 - PCen fungerer tilsynelatende bra men minnet feiler og gir korrupte data helt uavhengig av klokking, spenning og frekvens....... Er det mulig Asus ?

Må nok kjøpe meg nytt hk - æsj.

Lenke til kommentar
Winbond BH-5 klokker veldig bra om man gir dem nok spenning. De kan også kjøres på 2-2-2-5 timings (så sant de får litt mer en 2,6/2,7V standard spenning).

Min 512MB TwinMOS (gammel) Winbond BH-5 kjører 2-2-2-5 ved 2.6V @ DDR420

Men det er som sagt ÉN gammel brikke.

Lenke til kommentar

Tror ikke det stemmer at Vtt/vtb må også moddes.

Epox 8RDA+ mods. og en til

Har hat dette kortet selv i V1.1 utgave før jeg gikk over på Abit. Har gjort denne VDD volt mod uten lodding ved bruk av IDE kabel vajr.

Staljin

De fleste jeg har snakket med som har tatt den modden har hatt store fall i Vdimm før de har tatt vtt=vref modden (som tar maks 5 minutter om en gjør det i samme slengen).

BH5 og NF7-S er uansett ikke match made in heaven. BH5 liker høy Volt og 3.15 er neppe godt nok på de nye 512 brikkene fra twinmos (de krever mer enn eldre BH5 vistnok).

Skal en kjøre høy FSB på NF7-S ville jeg tatt vtt=vref og satt i en booster. Da vil VTT følge 1/2 Vdimm (satt av booster) og Vdimm vil ikke variere. Jeg snakker av erfaring med Booster på NF7-S (Vdimm @ 3.6V med booster varierte mellom 3.05 og 3.8V.... før vtt=vref på mitt siste NF7-S kort). Abit`s strømdel suger bigtime når det kommer til høy Vdimm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...