t0ffemannen Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Plutselig så kom det opp masse Ødelagte Windows filer Så sto det "Kjør chdisk" Pluteslig restartet den så kom ikke pcen inn i windows.Så eg formatere bare den ene partisjonen med windows på og alt funket til det skjedde igjen så eg formaterte engang til og alt funker no.Men hva skal eg gjøre vis det skjer igjen ? Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 skifte disk eller passe deg for virus og spyware? Lenke til kommentar
idos Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) sett i win CD'en kjør vanlig prosedyre helt til du kommer til trykk r for å reparere. (tror jeg) Så kommer du til et konsoll så skriver du chkdisk ( skriv help for nøyaktig kommando) da sjekker den disken og reparerer det den klarer å reparere.. [Edit] Det kan være at disken har fysiske skader Endret 23. mars 2005 av idos Lenke til kommentar
zhorty Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg hadde samme problem på et LAN jeg var på. Hadde masse problemer, og tilslutt det du nevnte. Jeg kjørte OS på en 160giger, så det jeg gjorde, var å sette master på 80'en og slave på 160gigeren. Så installerte jeg OS på 80'n. Og det funker nå. Fant aldri ut hva som var problemet. Btw, jeg fikk også hjelp av crew i den repair console greia, men det funka ikke å reparere det heller. Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg kjøper en ny Hdd jeg. Lenke til kommentar
zhorty Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Prøv først å bytte om master og slave på diskene. Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 jeg har bare 1 disk Lenke til kommentar
bengh Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Chkdsk.exe er en overlevning fra DOS-dagene (før Windows). Du bruker programmet til å sjekke disken og merke Bad-Clusters (dårlige områder) på disken ( /f -Fix parameter) Du kjører programmet i DOS vinduet (Command Propth C:\) ved å skrive Chkdsk (/F). Du finner chkdsk på C:\Windows\System32. I dag finnes det mange programmer som gjør noe tilsvarende i windows, men de fleste benytter alikevel Chkdsk ifm en restart. (Norton, System Mechanic mfl.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå