Gå til innhold

Hva er Chdisk ?

Anbefalte innlegg

Plutselig så kom det opp masse Ødelagte Windows filer Så sto det "Kjør chdisk" Pluteslig restartet den så kom ikke pcen inn i windows.Så eg formatere bare den ene partisjonen med windows på og alt funket til det skjedde igjen så eg formaterte engang til og alt funker no.Men hva skal eg gjøre vis det skjer igjen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sett i win CD'en kjør vanlig prosedyre helt til du kommer til trykk r for å reparere. (tror jeg) Så kommer du til et konsoll så skriver du chkdisk ( skriv help for nøyaktig kommando) da sjekker den disken og reparerer det den klarer å reparere..

[Edit] Det kan være at disken har fysiske skader

Endret av idos
Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem på et LAN jeg var på.

Hadde masse problemer, og tilslutt det du nevnte.

Jeg kjørte OS på en 160giger, så det jeg gjorde, var å sette master på 80'en og slave på 160gigeren. Så installerte jeg OS på 80'n.

Og det funker nå. Fant aldri ut hva som var problemet.

Btw, jeg fikk også hjelp av crew i den repair console greia, men det funka ikke å reparere det heller.

Lenke til kommentar

Chkdsk.exe er en overlevning fra DOS-dagene (før Windows). Du bruker programmet til å sjekke disken og merke Bad-Clusters (dårlige områder) på disken ( /f -Fix parameter)

Du kjører programmet i DOS vinduet (Command Propth C:\) ved å skrive Chkdsk (/F). Du finner chkdsk på C:\Windows\System32.

I dag finnes det mange programmer som gjør noe tilsvarende i windows, men de fleste benytter alikevel Chkdsk ifm en restart. (Norton, System Mechanic mfl.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...