Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SDSL, prissamarbeid for å presse opp prisene?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har dere tenkt på at SDSL koster 999kr/mnd (1024/1024) hos alle de som tilbyr det i dag?

Og alle skal ha 3000-3300kr for etablering?

Virker ikke dette mistenkelig?

Hvis den ene hadde tatt 900kr/mnd, så ville den andre krevd 860kr osv osv. men alle har lagt seg på eksakt samme pris.

Tror ikke det blir noe bedre når NGT kommer med SDSL heller, for de har tenkt å ta - ja, du tenkte riktig - 999KR! :eek:

Selvfølgelig kan jeg ha tatt feil, og tips meg gjerne om dere vet om billigere leverandører...

Det som stopper meg fra å bestille er ikke 999kr/mnd men 3000kr etableringsavgift... Håper selvfølgelig det kommer noe kampanjetilbud e.l. hvor man slipper deler av eller hele denne etableringsprisen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er sinnsykt dyrt å betale en tusenlapp for bare 1mbit linje! 500 kr. hadde vært...bedre iallefall. Synes dere ikke det er litt rart at etter så lang tid, så er 2mbit det raskeste privat brukere kan få inn i stua? Burde ikke Telenor og de andre klare å få oppgradert nettet slik at 10mbit løsninger kan komme vanlige folk til gode snart da?

Klart at alt koster penger...men koster det så mye mer for å legge opp til 10mbit!!??

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-30 11:01, Betroz skrev:

Jeg synes det er sinnsykt dyrt å betale en tusenlapp for bare 1mbit linje! 500 kr. hadde vært...bedre iallefall. Synes dere ikke det er litt rart at etter så lang tid, så er 2mbit det raskeste privat brukere kan få inn i stua? Burde ikke Telenor og de andre klare å få oppgradert nettet slik at 10mbit løsninger kan komme vanlige folk til gode snart da?

Klart at alt koster penger...men koster det så mye mer for å legge opp til 10mbit!!??

1. Telenor er noen forbannede utspekulerte griske svin. De skal blodsuge deg for mest mulig penger.

2. ADSL er max 8mbit

3. Husk på en ting: det er full duplex med SDSL, ADSL er halv-duplex. dvs med SDSL kan man overføre 1mbit opp og ned samtidig . Med feks ADSL 1024/512 der man laster opp for 512kbit, blir bare nedlastingshastigheten 1024 - 512 =512 som altså tilsvarer SDSL 512/512

Stemmer ikke det?

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-06-30 11:09 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-30 11:02, normal skrev:

det slo meg akkurat: shahin; du kunne jo sendt en mail til konkurransetilsynet ang dette... kanskje de kunne gjøre noe? de blir ihvertfall oppmerksom på det

Jeg har tipset IT Avisen om dette (tips). Orker ikke papirrot med konkurransetilsynet.

1000kr pr mnd er forøvrig en stiv pris, men likevel får man mer for pengene enn f.eks. 1024/512 adsl til 650-800kr.

Men 3000kr etablering er sinnsykt, 3000kr kan man jo bruke på ny cpu og hovedkort :smile:

Lenke til kommentar

Å tipse konkurransetilsynet om dette blir det samme som å tipse dem om at alle Rema 1000 butikkene opererer med samme pris (som oftest). Alle Rema 1000 butikkene er selvstendige butikker, drevet av egne eiere, men de er tilknyttet en kjede, og får prisene derfra. Jeg er selv forhandler på SDSL og har fått de prisene jeg skal operere med fra mine leverandører.

Dessuten er det å klargjøre en sentral for SDSL en rimerlig dyr affære så prisene kan forsvares.

Lenke til kommentar

Betroz skrev:

Synes dere ikke det er litt rart at etter så lang tid, så er 2mbit det raskeste privat brukere kan få inn i stua?

Bare for å være litt pirkete. NGT tilbyr 8 mbit linje, delta eller hva den heter.

Og har du mye penger eller intiativ kan du jo gå sammen med andre i borettslaget der du bor og kontakte banetele eller uninett... les litt på sidene dems men jeg mener å huske det er mulig å få internett fra de opptill 155 mbit

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Banetele kan levere helt opp til 2.5Gbs....Jeg bestilte 10 med engang så alle min kompiser akan være online med en brukbar fart...lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...