Gå til innhold

Skal denne vifta blåse luft ut eller inn ?

pcgutten

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt og skjære hull i toppen av kabinettet der skal det stå en 92mm vifte jeg vet ikke helt hva vei den skal stå ? :blush: Regner med den skal blåse ut den varme luften siden varmen stiger? Måtte bare spørre er ikke sikker... (Best og være sikker :thumbup: ) Takker for svar

Pcgutten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

skal blåse ut ja.. varmen stiger oppover vettu og derfor er kabinette som oftest varmest i toppen,o g da er det fint med en vifte der som blåser varmlufta ut :)

men over til noe annet(låner tråden din til å stille er spm jeg??)

har et tt tsunami dream.. og har nå planer om å bytte ut viftene til noen "mindre bråketE) men så kom jeg over noen jeg stussa på i går.. i side døra sitter det en 92mm vifte som var satt til å blåse inn luft(mot cpu vifta) ser på tt sine sider at det en riktig men stemmer det... samler ser veldig mye varm luft ved cpu vifte mi(psu en blåser ned luft der).. har dog en 120mm vifte sm blåser ut bak men er det ikke bedre at 92mm vifta også blåser ut luft?? eller skal den blåse inn?

noen som veit noe?? har ganske "høy!" temp på cpu en så bare lurer... i går lå den på 60 grader.. skrudde av pcen og snudde vifta.. lot den kjøle seg ned et døgn og starta.. da lå den på 40grader.. men er vel kanskje bare forde pc en har vært avslått??

men på en annen side så blåser den jo kald luft mot cpu vifta så.. ble litt i tvil... :hmm:

takker hvis noen svarer :) hihi

Lenke til kommentar
Hvis du skal bytte ut TT viftene synes jeg MIST 120 viftene er mer stillegående enn TT og yter bedre. MIST - The sound of silence.

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...MISTKOFA12025V4

Og siden det følger med rheostat/potmeter så kan justere viftene litt ettersom hvor mye du vil la de spinne.

ja tenkte på en sånn foran.. og en annen mist vifte bak... og til slutt en mist 92mm i side døra

men den lille "bryteren" som man stiller vifta hastig heten med(på bilde).. kunne borra et hull i "plata" som sitter foran 5.25 brønner.. og lagd en liten viftestyring :) men tror du jeg for lukket igjen front døra da? eller blir det for mye som "stikker ut" litt teit sagt men.. :roll:

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...