DrErling Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Rekk opp handa de som hadde klaget dersom hw begynte å publisere det de aller fleste her betegner som n00b-guider *rekke handa ivrig opp* Det første du skriver er jeg enig i, men si meg, hva i allverden er galt med å poste n00b guider? Redd for å spre det hellige budskapet til folk som ikke er 1337 nok? Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Nei, på ingen måte, men du ser jo hvor mange som har klaget på at de siste delene har vært for kjedelige. Poenget mitt er at man aldri kan gjøre alle til lags. Mulig jeg kunne uttrykt dette bedre Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 frohan2000, jeg tar ingen som helst kritikk. ..og jeg sier takk til deg. Way to go. Om redaksjonen forøvrig leser forumet så håper jeg at kanskje de kan forstå noe saklig kritikk av strukturen på artikkelserien. Den der må jeg innrømme at jeg ikke skjønte. Så lenge kritikken handler om mandatet bak artiklene, er det jo ingen kritikk å ta der. Den delen av debatten er for øvrig avsluttet for min del. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) XP med SP1 og DX9c har vel like bra bilde som XP med sp2 ?? Dessverre. Renderless mode, som gir det aller skarpeste og beste bildet, fungerer ikke ordentlig under SP1, hvis det fungerer i det hele tatt. I tillegg er problemene med såkalt "tearing" mye større under SP1, og også med en maskin som er oppgradert med SP2 istedenfor å være installert med slipstreamed XP. Dette kommer ikke fra meg, men fra en kilde i NVIDIA, og jeg har en tendens til å høre på teknikerne der, for de vet en god del om hva de snakker om. Edit: Det fins også en offentlig uttalelse om dette, se http://www.nzone.com/object/nzone_purevide...quirements.html Legg merke til at det nederst står OS: Microsoft Windows XP SP2 or Windows Media Center Edition. Endret 28. mars 2005 av Mastiff Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Nei, på ingen måte, men du ser jo hvor mange som har klaget på at de siste delene har vært for kjedelige. Poenget mitt er at man aldri kan gjøre alle til lags. Mulig jeg kunne uttrykt dette bedre Vel, mange og mange... Den siste delen er i øyeblikket rundt 5000 visninger, den før har noe over 6000. Jeg vet ikke om jeg vil anse det som mange som har klaget... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Poenget mitt er at man aldri kan gjøre alle til lags. Mulig jeg kunne uttrykt dette bedre Jeg tenker også litt på hvilken posisjon Hardware Norge ønsker å ha i markedet. Såvidt meg bekjent er det en smule økonomiske interesser også nå om dagen. Det er ikke lengre Lexow Wirak som driver hele sulamitten fra gutterommet eller hvor han nå startet. Dersom man ønsker å konkurrere mot itavisen og dinside/data samt de andre som "snakker til massene" så må man godta n00b guider også. De som føler seg såpass proff at dette blir ulidelig kjedelig lesning, får enten la være å lese det, eller finne et miljø som ikke har denne type down-to-earth artikler/diskusjon. Så lenge det står ASA bak Hardware Norge så tror jeg det er i alles(?) interesse at n00b guidene florerer DrE Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Tenkte bare å komme med en liten kommentar til innstillingene når du skal brenne den nye cd'n. En arbeidskollega av meg trengte litt hjelp til å omformatere så jeg anbefalte han å lage en ny oppdatert xp cd med SP2. Så jeg henviste han til din guide siden den var på norsk. Men når han lagde cd'n med dine brenner innstillinger i Nero så ble ikke cd'n bootbar. Men når jeg ba han bruke innstilligene som vist på denne siden : http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/w...sp2-bootcd.html så fungerte det utmerket. Eneste forskjellen er expert settings, du har dem ikke med, mens den andre siden bruker dem. Bare vært å kommentere hvis andre skulle oppleve samme feil. Endret 29. mars 2005 av crowly Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Det skal jeg hive meg over i morgen, når jeg kommer på kontoret! Det blir selvsagt rettet opp så snart som mulig. Beklager. Min ble faktisk oppstartbar med mine innstillinger, men det kan kanskje variere fra maskin til maskin. Ikke vet jeg... Endret 29. mars 2005 av Mastiff Lenke til kommentar
CFD Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg vil ha en meget detaljert guide på hvordan man kan sette opp FFDSHOW på en gratis måte med en DVDavspiller. Jeg tør å påstå at alle bruker lang tid på å sette opp FFDSHOW første gang så dette ville vært veldig nyttig. Også noen anbefalinger til hva som vil se bra ut. Og timings har noe å si for ytelsen mastiff.. Har testet litt mer og har oppnådd endel mer resultater. Dette dog mens jeg ser filmer osv.. Tror nok jeg er oppe i ca 0.5-1fps nå ,men er ikke helt sikker. Har kjørt masse Panoreringer om og om igjen for å prøve å se forskjell Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Litt enig med deg CFD på det med ffdshow. Men jeg tror poenget med at timings blir "utelatt i sammenhengen" er at det har mye mindre å si enn høy fsb. Og det er bare et fåtall brikker som takler kombinasjonen av svært høy fsb og samtidig lave timings, pluss at det er den økte fsb/minnehastigheten som virkelig får schwung i ffdshow. Skulle vært bare å trykke | under en film og skrive demo001 slik at man fikk frames Kanskje det er håp for å få det til med OCZ VX og Twinmos Premium som kommer i løpet av et par uker? Vet ikke hva OCZ VX har av brikker, men garantert på 250 2-2-2-5 er ganske heftig. Twinmos på den andre side er egentlig bare pc3200, men har jo BH-5 brikker igjen. Disse har før vist seg å takle sinnsyke hastigheter både på timings og fsb, dog kun i kombinasjon med såpass høy VDIMM at man må modde eller bruke rambooster. Hvilke brikker bruker du selv? Har du testet høy fsb mot lave timinger? Hva som har mest å si? DrE Lenke til kommentar
CFD Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Litt enig med deg CFD på det med ffdshow. Skulle vært bare å trykke | under en film og skrive demo001 slik at man fikk frames Hvilke brikker bruker du selv? Har du testet høy fsb mot lave timinger? Hva som har mest å si? DrE Har selv snakket litt med mastiff på avforum og der sa jeg akkurat det samme! Det ville vært utrolig mye enklere å fått et tall oppgitt så man har noe å forholde seg til. Ville vært grådig fint å fått noe å forholde seg til ,men det er ikke så lett dessverre. På min maskin som jeg kjører FFDSHOW på så har jeg testet endel med A64 , 2450 , 295 HTT 3x LDT , 5:4 divider. Ganske sprek maskin og den banket rett og slett maskinen på stock så det er bare en overdrevet myte å si at A64 ikke egner seg til ffdshow i det hele tatt. Men for tiden venter jeg en ny CPU\hovedkort fordi litt for hard overklokking og modding så det blir nok en vanlig winchester på meg dessverre. 512kb cache er kjedelig ,men er ikke alltid så mye man kan gjøre Men skal man ha mest for pengene så er P4 å foretrekke ,men jeg har fått det til å kjøre fint med FX53 på 2.8ghz ,men bruker du samme pengene i en P4 så går det jo litt bedre. P4 er bedre på FFDSHOW pr krone ,men en FX55 på 3.5ghz Som Kjell Erik Budalen har (overklokk på ocshoot forumet) ville nok gjort en rimelig god jobb på FFDSHOW Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Crowly, da er feilen under slipstreaming rettet opp. Igjen takk for at du gjorde meg oppmerksom på det! Hei igjen, CFD! Jeg har ikke sagt at AMD64 ikke egner seg i det hele tatt, bare at P4 gir mer ytelse per krone. Det er iallfall det jeg har ment. Og ikke vær redd, det blir grundig gjennomgang av ffdshow. Neste artikkel (som er omtrent ferdig, trenger bare gjennomgang, korrektur og tilpasning av bilder) vil handle om tilpasning av operativsystemet og et par lure tricks, og artikkel 6 vil i sin helhet bli viet DVD-avspillingsprogramvare og ffdshow. Alt kommer til den som kan vente... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Hei igjen, CFD! Jeg har ikke sagt at AMD64 ikke egner seg i det hele tatt, bare at P4 gir mer ytelse per krone. Det er iallfall det jeg har ment. Og ikke vær redd, det blir grundig gjennomgang av ffdshow. Neste artikkel (som er omtrent ferdig, trenger bare gjennomgang, korrektur og tilpasning av bilder) vil handle om tilpasning av operativsystemet og et par lure tricks, og artikkel 6 vil i sin helhet bli viet DVD-avspillingsprogramvare og ffdshow. Alt kommer til den som kan vente... Ahh! Det er slik jeg har oppfattet det og derfor har jeg vært litt krass til tider. Nå er det ikke allverden med personer som har AMD systemer med 1mb cache på 2600mhz eller mer så det er jo forståelig. Gleder meg til å lese guiden og evt hvilke programmer du bruker. PS: Hvor bor du? Hadde hatt lyst til å se underworld på CRT`en din etter å ha fått relativt store forventninger Har du testet ACPI tweaken? Den hjelper iallefall i 3dmark ,men har dessverre ikke testet den på andre ting enda. DrErling: Ser nok ut til at jeg også får en NAD inspirert HTPC etter at jeg ga opp håpet om å fikse min NAD306. Passer godt inn på hylla og liker at det ser ut at det står masse forsterkere på hylla Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Vel, jeg har kanskje vært litt skarp selv, uansett, poenget er å få mest for pengene, og da er det P4. Jeg bor nede på Sørlandet. Og nei, jeg har ikke prøvd ACPI tweak, og Tweaker's Asylum-siden, der den står i detalj, er nede, ser det ut til. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 fin fin guide, den har fått meg til å glede meg veldig til neste artikkel, nå skal du riktignok ikke installere masse programmer her, så det er kanskje det som lurer meg, men skal du installere programmene i en annen partisjon enn C:\ eller får du plass til alt på 6GB? prøvde selv en gang, men jeg fikk ikke gjort det grundig nok, bare så godt som jeg klarte, så etterhvert så ble de 10GB jeg hadde til OS for lite.. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 fin fin guide, den har fått meg til å glede meg veldig til neste artikkel, nå skal du riktignok ikke installere masse programmer her, så det er kanskje det som lurer meg, men skal du installere programmene i en annen partisjon enn C:\ eller får du plass til alt på 6GB?prøvde selv en gang, men jeg fikk ikke gjort det grundig nok, bare så godt som jeg klarte, så etterhvert så ble de 10GB jeg hadde til OS for lite.. Programmene han skal installere er generelt i størrelsen "bittesmå", så 6gig skulle være fint. DrE Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Selv med full Microsoft Office og masse annet har jeg aldri hatt bruk for mer enn 6 gig. Det er som regel dokumentene som tar plass. Og midlertidige filer for fildeling og nedlasting skal visstnok kreve mye plass (noe jeg selvsagt ikke vet noe om selv). Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 noen som har linken tl de 3 tidligere ? eller er det det samme som idenne? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 noen som har linken tl de 3 tidligere ? dei tre første artiklane du tenker på? du finner dei nederst på denne sida: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=14303&side=11 under Relaterte artikler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå