tørrfisk Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Men SP1 med DX 9c vil vel bli det samme med kvalitet? Lenke til kommentar
frohan2000 Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Er dette keiserens nye klær eller? Fire artikler om montering av vannkjøling og oppgradering av BIOS og diverse andre A-momenter for de som bygger PC? For ikke å snakke om valget av kabinett - som til nød kan aksepteres om man bor alene på hybel. Jomen sa jeg WAF. Så langt har det bare dreid seg om til semi-avansert pc-bygging. Vekk meg når det dreier seg om Home Theater og ikke bare PC. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Fire artikler om montering av vannkjøling og oppgradering av BIOS og diverse andre A-momenter for de som bygger PC? Les del 1. Ikke mye om det i den? Det er for øvrig godt forklart at selve pc-byggingen er tatt for seg på en slik måte at "selv mor kan klare det". Det betyr at du fint slipper å lese del 4 om du er en rutinert bygger. Artikkelserien har undertittel "trinn for trinn", og det bør bety noe. Kritikken din virker noe ufundert. Så langt har det bare dreid seg om til semi-avansert pc-bygging. Direkte feil. kabinett-som til nød kan aksepteres om man bor alene på hybel Jomen sa jeg WAF. Hmm... Lenke til kommentar
frohan2000 Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Fire artikler om montering av vannkjøling og oppgradering av BIOS og diverse andre A-momenter for de som bygger PC? Les del 1. Ikke mye om det i den? Det er for øvrig godt forklart at selve pc-byggingen er tatt for seg på en slik måte at "selv mor kan klare det". Det betyr at du fint slipper å lese del 4 om du er en rutinert bygger. Artikkelserien har undertittel "trinn for trinn", og det bør bety noe. Kritikken din virker noe ufundert. Så langt har det bare dreid seg om til semi-avansert pc-bygging. Direkte feil. kabinett-som til nød kan aksepteres om man bor alene på hybel Jomen sa jeg WAF. Hmm... Mitt poeng er at mengden HTPC-relevant stoff er meget begrenset. En kondensert utgave av alle fire artiklene kunne meget vel vært presentert som del 1, i stedet for at man har en HTPC-relatert artikkel nummer 1 i februar for å følge opp dette med tre artikler med meget lav HTPC-relevans over de neste 5-6 ukene. Dette er ikke en god struktur på en slik artikkelserie, uansett om neste bolk skulle holde mål på HT-siden. Lenke til kommentar
Zardoz51 Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Hei frohan2000. Kan ikke helt si meg enig i dine synspunkter. Jeg har bygd noen PC'er selv, men har tross alt funnet mye nyttig i alle artiklene. Mor her i huset har aldri bygd en PC, men etter dette tror jeg til og med skulle klare å sette den opp ferdig med WIN XP installert. Bare fortsett som du gjør Mastiff. Gleder meg til fortsettelsen. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Er dette keiserens nye klær eller? Fire artikler om montering av vannkjøling og oppgradering av BIOS og diverse andre A-momenter for de som bygger PC? For ikke å snakke om valget av kabinett - som til nød kan aksepteres om man bor alene på hybel. Jomen sa jeg WAF. Så langt har det bare dreid seg om til semi-avansert pc-bygging. Vekk meg når det dreier seg om Home Theater og ikke bare PC. er enig med deg her. Og _vekk meg_ nå mor starter å bygge HTPC... Fine artikler for de som ikke har like mye peiling, men tviler på at det er denne gruppen som starter et slikt prosjekt. Er vel de som kan litt om innsatalering og pc byggingen eller mer som slenger seg på et slikt prosjekt som dette. Gleder meg til de litt mer dyptdgående artiklene kommer Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Er dette keiserens nye klær eller? Fire artikler om montering av vannkjøling og oppgradering av BIOS og diverse andre A-momenter for de som bygger PC? For ikke å snakke om valget av kabinett - som til nød kan aksepteres om man bor alene på hybel. Jomen sa jeg WAF. Hvis du hadde fulgt med så hadde du fått med deg at Mastiff har et maskinrom. Dvs et rom bak veggen der lerretet henger, der all maskinvare står. Det blir derfor for dumt (for han) å stresse livet av seg får å få alt inn i et "stuepc"/"htpc" kabinett bare for å tilfredsstille den delen av leserne som må ha designen. Det viktigste er tross alt funksjon. Form og farge er ting folk kan bestemme (og stresse med, for det ER stress å få alt dette + vannkjøling inn i et htpc kabinett) selv når de bestemmer seg for hva de skal gjøre. Jeg er enig i at det kan bli for omstendelig for noen, men la nå heller de som ikke har denne kunnskapen allerede kose seg med artiklene, så får du heller komme tilbake når det blir snakk om integrasjon med diverse andre ting, for det kommer jo det også. DrE Lenke til kommentar
Odd Logic Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 For ikke å snakke om valget av kabinett - som til nød kan aksepteres om man bor alene på hybel. Jomen sa jeg WAF. kan høre pisken helt hit. Lenke til kommentar
frohan2000 Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Er dette keiserens nye klær eller? Fire artikler om montering av vannkjøling og oppgradering av BIOS og diverse andre A-momenter for de som bygger PC? For ikke å snakke om valget av kabinett - som til nød kan aksepteres om man bor alene på hybel. Jomen sa jeg WAF. Hvis du hadde fulgt med så hadde du fått med deg at Mastiff har et maskinrom. Dvs et rom bak veggen der lerretet henger, der all maskinvare står. Det blir derfor for dumt (for han) å stresse livet av seg får å få alt inn i et "stuepc"/"htpc" kabinett bare for å tilfredsstille den delen av leserne som må ha designen. Det viktigste er tross alt funksjon. Form og farge er ting folk kan bestemme (og stresse med, for det ER stress å få alt dette + vannkjøling inn i et htpc kabinett) selv når de bestemmer seg for hva de skal gjøre. Jeg er enig i at det kan bli for omstendelig for noen, men la nå heller de som ikke har denne kunnskapen allerede kose seg med artiklene, så får du heller komme tilbake når det blir snakk om integrasjon med diverse andre ting, for det kommer jo det også. DrE Bevares, jeg synes det er feiende fint at vi får steg-for-steg guider til BIOS-oppgraderinger, montering av vannkjøling, slipstreaming av XP-SP2 osv, men det blir noget søkt at alt dette ligger i en såkalt HTPC guide. Dersom man tenker seg at noen leter i GUIDE-oversikten her på hardware.no etter noen slike momenter, så er det faktisk lett å argumentere for at det er bedre å la en vannkjølingmonteringsguide ligge for seg selv enn å ha den inne i en annen guide. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Dersom man tenker seg at noen leter i GUIDE-oversikten her på hardware.no etter noen slike momenter, så er det faktisk lett å argumentere for at det er bedre å la en vannkjølingmonteringsguide ligge for seg selv enn å ha den inne i en annen guide. Joda, jeg innrømmer at du har et godt poeng der. DrE Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Guiden er fin den (slik det fleste guider her på hw er), og noen ganger er det bare applaus, mens slik som her så er det på plass med litt saklig kritikk slik frohan2000 kommer med. Hadde gledet meg til denne del 4, men dessverre for min del så var det ikke noe særlig med stoff som var nytt for meg. Men er overbevist om at den kan være til stor hjelp for nybegynnere som feks. skal legge inn winXP eller innsrtalere vannkjøling for første gang. Problemet som da oppstår er vel at de som feks skal søke på innstall guide av win/xp ikke finner dette så lett siden det står under en HTPC guide. Men tror vi alle alikevell setter stor pris på at det faktisk finnes folk som gidder å lage guider og worklogger osv. Skal ikke klage på slikt, men som sagt; litt saklig krtikk er lov! Endret 25. mars 2005 av Blacki Lenke til kommentar
Zardoz51 Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg skjønner hva dere mener, men er ikke helt enig. Skulle alt ha ligget under hver sin GUIDE ville ha ggjort alt mer uoversiktlig spesiellt for nybegynnere eller litt viderekommende. Dersom alt hadde vært fordelt på hver sitt sted hadde det endt opp med henvisninger i øst og vest som de fleste uerfarne hadde gitt opp å følge. Mener dere virkelig at Mastiff skulle fordelt stoffet over ørten GUIDER? Alle er ikke genier på dette området og noe av vitsen er vel å pirre interessen til folk utenfor menigheten? Alle har vært nybegynnere en gang. Ikke anta at alle er på samme nivå som dere "eksperter". Det er så lett å se på alt fra det ståstedet man har i dag og ikke det en hadde da man begynte. Jeg tror jeg vil slutte her, men oppfordrer alle til å analysere ariklene utifra de som kan minst om dette ikke de som kan mest. Jeg har funnet mye spennende her selv da Mastiff beynte med BIOS oppsett. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 syns dette var nok ein flott del i denne serien. syns det er bra at mastiff tek alt frå grunnen av, vert lettare for nybegynnarar å kaste seg ut i eit htpc prosjekt på den måten. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Den burde ikke være oppdelt i guider. dersom det er ønskelig får det heller være som i "den store lcd guiden" hvor det står oppført som egen test/guide men bare er link til en side i en artikkel. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Personlig synes jeg guiden til Mastiff er bra. Både det faktum at det er litt omstendelig i begynnelsen og at den bygger opp til det som vil vise seg å være temmelig vanskelig. Men jeg støtter også de som mener guidene på hardware.no burde være lettere å finne frem i. Slipstreaming av OS, goop påføring osv er sånne småting som folk har mye til overs for å kunne finne lett. DrE Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 frohan2000, jeg tar ingen som helst kritikk. Jeg fikk i oppgave å lage en serie som gjorde at hvem som helst kunne klare å bygge en meget velufungerende, sterk og stabil htpc, og det er det jeg gjør. Les det du vil lese, og hopp over resten. Så enkelt er det. Hvis det står "installasjon av operativsystem" under en serie om htpc er det vel ikke akkurat Einstein som kreves for å forstå at det er grunnlaget for det som kommer senere, vel? Hva med å foreslå et stikkordregister for guidene? Det kunne kanskje fungere? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 XP med SP1 og DX9c har vel like bra bilde som XP med sp2 ?? Lenke til kommentar
frohan2000 Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 frohan2000, jeg tar ingen som helst kritikk. ..og jeg sier takk til deg. Way to go. Om redaksjonen forøvrig leser forumet så håper jeg at kanskje de kan forstå noe saklig kritikk av strukturen på artikkelserien. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 frohan2000, jeg tar ingen som helst kritikk. ..og jeg sier takk til deg. Way to go. Om redaksjonen forøvrig leser forumet så håper jeg at kanskje de kan forstå noe saklig kritikk av strukturen på artikkelserien. :!: heia! Stort så svulme det over med ros her på forumet så litt saklig kritikk/forslag tåler man her på hw.no Dette er faktisk en følgende av å ha svært mange lesere her på hw,no og takler man da ikke at det er noen som slenger på litt kritiske kommentarer inn i mellom..(er faktisk normalt at xxx antal lesere ikke har 100% sammen oppfatning av ting. Hadde det vært det så ville vel det vært et tegn på svært få lesere..) Ja da vet ikke helt noe mer å si om dette... ellers så sier jeg som før; takk tll Mastiff og alle som gidder å skrive artikler. kritikk er faktisk en stor del av å være "jounalist" Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Jeg vil si at man strekker tråden ganske langt hvis man forsøker gi en gjesteskribent skylden for det man betegner som strategiske redaksjonelle feil. En sak har alltid to sider og jeg har ingen problemer med å finne gode argumenter fra begge kanter jeg. Selvfølgelig hadde det vært en fordel å ha guider for alt mulig som egne artikler, men det blir litt feil å hugge etter en stakkar som forsøker seg på en "Complete HTPC" bare fordi disse ikke sksisterer alt. Rekk opp handa de som hadde klaget dersom hw begynte å publisere det de aller fleste her betegner som n00b-guider *rekke handa ivrig opp* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå