Mastiff Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 HTPC trinn for trinn - del 4 Vi fortsetter å sette fokus på HTPC. I denne guiden i flere deler lar vi HTPC-ekspert Mastiff boltre seg i HTPC-ens vidunderlige verden. Del 4 tar for seg BIOS og valg og installasjon av operativsystem. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 kasnkje litt mye å dra "innstalere windows" over to sider ? det derre slipstreaming har jeg alldri hørt om så det var greit å få med. Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hadde vært greit med en litt bedre forklaring når en påstår at win2k ikke henger med winxp når det kommer til bildekvalitet. Jeg klarer ikke etter beste evne å forstå hva forskjellen her skulle være.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hadde vært greit med en litt bedre forklaring når en påstår at win2k ikke henger med winxp når det kommer til bildekvalitet. Jeg klarer ikke etter beste evne å forstå hva forskjellen her skulle være.. Henger meg på den. Slipstreaming kan forresten gjøres utrolig enkelt med en drøss gratisapplikasjoner, blant andre nLite. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Fin guide igjen Lurer faktisk på å starte på et skikkelig HTPC prosjekt selv men det kommer nok ikke til å skje i nærmeste fremtid i og med at kapital er en mangelvare. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Var det høyre eller venstre piltast for å komme inn i boot-menyen? Sikkert grei synsevise for folk som kan null. Lenke til kommentar
zadu Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 synes mastiff burde komme med noe gode kilder til forskjellen på billedkvaliten. ellers så leste jeg bare raskt igjennom, og det virker som en finfin guide. Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 "HT har dessuten en ulempe som er hovedårsaken til at jeg velger å installere uten det: Det er vanskeligere å få en stabil og god overklokking med HT enn uten. Tro meg, jeg har prøvd det ut til fulle, både på min nåværende HTPC og dette prosjektet. Forskjellen er helt klar, og ettersom denne PC-en som sagt ikke har noen som helst nytte av HT, blir det installasjon uten det. " Dette står i artikkelen, men hvis man ikke har planet om og overklokke cpu`en og kanskje har planer om og bruke pc-en til e-post, internett og annet bruk også, f. eks 1 ekstra skjerm til dette, vil det da være bedre og sette på Hyper-Threading??? Hvorfor/hvorfor ikke? Lenke til kommentar
docadhoc Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Underholdende artikkel, Mastiff. Anbefales, selv for de som har installert windows noen hundre ganger før Og god påske - vi gleder oss til resten. Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Kul artikkel med godt og underholdende språk Selv om jeg har installert XP mange ganger før så var det en bra artikkel. Lenke til kommentar
Akke Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Win2k kan vel kjøre nyeste directX, så skjønner heller ikke hvorfor det skal bli dårligere bildekvalitet. Ser jeg ikke er den eneste som tviholder på 2000 Tipper mye av twakingen i del 5 ikke er nødvending med det heller. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Bra artikkel. Jeg synes noe av dette i disse artikklene var kanskje litt enkelt. Det kunne kanskje hatt noe av det som ikke direkte er om HTPCer i artklier om mer grunnlegene PC ting som å sette opp en PC. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 *gjesp* (hehe.. litt slem nå! ) Fin artikkel for de som aldri har lagt inn winXp... Venter enda på artiklen som omhandeler bruk av tvkort, hvilke skjermkort som har de beste tv-out chippene (her er det nemlig store forskjeller ute å går). Og ikke minst litt mer stoff rundt det med opptak fra tv.. En annen ting som også er en halv dags arbeid er jo å koble ting til. Man har gjerne flerne saker i stuen som VHS,DVD,DVD brenner, forsterker, flerne sett med parabol/kabel/veggantener som skal kobles til og få alt til å gå gjennom de forskjellige enhetene tilfredstilende... Ser frem til flerne guider, og ikke minst på det jeg nå nevnte nå. Keep it up! Lenke til kommentar
G Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 synes mastiff burde komme med noe gode kilder til forskjellen på billedkvaliten. ellers så leste jeg bare raskt igjennom, og det virker som en finfin guide. Litt enig. Hva er forskjellen på Windows 2000 og Windows XP egentlig? Hva mangler Windows 2000? Lenke til kommentar
G Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Selv om en vet mye av det artikkelen tar for seg fra før av, så er humoren nesten verdt lesningen. Gleder meg til de neste artiklene. Lenke til kommentar
brazir Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Har ikke tenkt å bygge meg en HTPC i nærmeste fremtid, men dette var jo unektelig en spennende serie artikler. Nesten som å lese en god bok Gleder meg til neste kapittel. Takk Mastiff for underholdningen så langt....må det bare fortsette. Tviler ikke på at jeg bare "MÅ" prøve jeg også Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Er det virkelig bedre bildekvalitet med SP2 enn SP1? Jeg vil nødigst installere sp2!! Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Etter disse artiklene her blir det full HTPC på meg med ny 32" HDTV og full pakke *Gleder meg* 1080i blir nok meget digg vil jeg tro........ Lenke til kommentar
crusade Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Bra sak Mastiff! ASCIWhite: 1080i eller 720p er ekstrem forbedring i forhold til dvd. Med godt HDTV materiale er det så ein nesten ikkje trur det ein ser. Gled deg! Endret 24. mars 2005 av crusade Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Jeg lovet jo at denne ville bli for enkel for mange... Årsaken til bildeforbedringen ligger i måten DirectX fungerer på Win2K og WinXP SP2. Før SP2 var det ikke særlig forskjell, men etter at SP2 sammen med DirectX 9c kom, er det ingen bønn. Jeg har sett forskjellen selv (jeg hadde en maskin med Win2K inntil nylig), og jeg har lest forklaringen på hvorfor det er sånn, men ikke be meg om å forklare det, for jeg skjønte det ikke helt selv. Men jeg tror av og til mine egne øyne. Og jeg kan ikke få understreket dette nok: For å få det hele skikkelig stabilt, bør den som allerede har en Windows-installasjon installere på nytt med slipstreamed SP2. Å oppgradere funker stort sett greit, men jeg har et par "nettkjenninger" som har hatt problemer med hakking i filmer og lignende etter oppradering og blitt kvitt det igjen ved å installere fra grunnen av. Endret 24. mars 2005 av Mastiff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå