HondaNSR Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Hei. Har et lite problem med min 1557GLS, med 2.0ghz prosessor. FSB står på 99,7mhz og multiplier står på 20X, og i bios finner eg ingen mulighet for å endre dette. Noen som kan hjelpe? Når eg setter på bærbar, så forander multiplieren seg til 6, og fsb forblir det samme. Skal ikkje FSB vere på 400mhz når den går fo fullt? Ellers så er pc`en lekker og anbefalest til de som vurerer den! Lion sjokoladen som følgte med var god! Endret 24. mars 2005 av e_hamre Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 I strøminstillingene burde du sette maskinen til "bærbar" ellers vil cpu kjøre fult hele tiden, og med den økningen av vifte bråk og tap av batteritid dette vil medføre.. Det at det står 592mhz har med noe som heter speedsteep som klokker prosessoren opp eller ned etter som det er behov. Da vil maskinen bruke mindre strøm, og viften vil gå mindre. Angående de knappene tror jeg du må legge inn et program som skal følge med for å styre disse. Lenke til kommentar
legofred Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Godt å høre at det med sjokoladen er normalt. Lurte en smule da jeg fikk min 1557 i dag! Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Hvordan får eg cpu opp på full rulle da? Ser slik ut i cpu-z Og minnet opererer på 166mhz, hvordan får eg stilt opp til maks? Vil ha det slik at den går for ful rulle når eg setter i strømadapteret. Endret 23. mars 2005 av e_hamre Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Vil du ha full rulle så sett strøminnstillingene som alltid på. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Den står som alltid på, men det står fortsatt 598mhz i Cpu-Z og min datamaskin. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Nå er de fikset på en eller annen måte, men når den skal gå for full rulle, så blir den klokket til 99,7mhz X 20, er det normalt? altso FSB er 99,7mhz og multiplieren er 20. Lenke til kommentar
ljkhaeljfk Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 "Dj-tastene" fungerer vel bare når pc'en er avslått? Edit: Jo, fant det ut nå... Med en oppdatert versjon av powerdvd så funker knappene som dvd-film-styring Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Nå er de fikset på en eller annen måte, men når den skal gå for full rulle, så blir den klokket til 99,7mhz X 20, er det normalt?altso FSB er 99,7mhz og multiplieren er 20. Bekymrer meg mest for dette nå.. Lenke til kommentar
HellKicker Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Du kan iallefall deaktivere Intel SpeedStep i BIOS, men det er sikkert ergelig å måtte gå inn der hver gang du skal ha max ytelse. Lenke til kommentar
hart Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) selv om det står 166Mhz på minnet er dette 333... Har du installert all programvaren som fulgte med? Du trenger det for å aktivere hurtigknappene. Endret 24. mars 2005 av hart Lenke til kommentar
ljkhaeljfk Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Snakker vi om knappene på venstre side, eller lydstyreknappene ovenfor tastaturet?? Jeg tenkte iallefall på de ovenfor. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 ja var d ovenfor. de på venstre fungerer fint. I bios, der er nesten ingenting å forandre på. starte opp å trykke F2, ikke sant? Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Tips: Skru på ClearType. Dette gjør du ved å: høyreklikk på desktop - egenskaper - utseende - effekter - så på den andre "rullegardinen" velger du cleartype. Lenke til kommentar
hart Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Knappene er koblet til CD\DVD spilleren og musikkfiler... sleng i en CD eller noe... så kan du se.. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Innstaler SpeedswitchXP så fixer du CPU hastighet problemet ditt http://www.diefer.de/speedswitchxp/ Sett den til dynamisk så går den opp på max når du trenger det og med på min. når maskinen idle.. Ingen poeng å ha den til å gå MAX hele tia..blir bare masse viftestøy av det. Endret 24. mars 2005 av taz Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Innstaler SpeedswitchXP så fixer du CPU hastighet problemet ditt http://www.diefer.de/speedswitchxp/ Men det må da vere en feil fra Netshop, eller noe siden dette er sann. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Innstaler SpeedswitchXP så fixer du CPU hastighet problemet ditt http://www.diefer.de/speedswitchxp/ Men det må da vere en feil fra Netshop, eller noe siden dette er sann. Nei.. det er ikke noe feil fra netshop sin side.. Dette er bare en mye enklere måte å gjøre det på...intet annet Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Men til dere som har 1557, eller centrino i det hele tatt. Er det multiplier eller FSB som endrer seg når dere bytter mellom feks. bærbar og alltid på? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Har du innstalert denne speedstep Driver http://download.aopen.com.tw/userdownload_...68&Model=1557-G Skal ligge på cden som fulgte med og... Endret 24. mars 2005 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå