Gå til innhold

Alice Cooper, diskutér

834HF42F242

Anbefalte innlegg

For meg er dette bandet og solo-artisten store greier.

Det er sjeldent Alice Cooper blir nevnt på dette forumet, og jeg lurer derfor på hvordan statusen er rundt om i LP/CD-hylleland. Personlig har jeg alt, og setter Killer, Love it to Death, Muscle of Love og Welcome to my nightmare på topplisten.

Alice Cooper har bidratt til mange etterfølgere, og takket være dette særdeles oppfinnsomme bandet i kombinasjon med Bob Ezrin, har vi i ettertid fått band som Turboneger og Sex Pistols blant mange andre.

Hva mener dere andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flink fyr; sett ham live to ganger - i forbindelse med hhv. 'Hey Stoopid'- (kremt) og 'Brutal Planet'-turneen.

Han glimter fremdeles til men det eldre materialet holder definitivt høyere nivå enn det meste han har levert de 15-20 årene. Synes alikevel at det er en del virkelig gode låter på f.eks. Trash og Hey Stoopid-albumene selv om det kanskje ikke er politisk korrekt å si det :)

Anbefaler forøvrig konsert-DVD'en 'Brutally Live' hvis du ikke allerede har den; bra setlist og særs god lyd.

Lenke til kommentar

Brutal Planet-konserten består av "vi må spille"-sanger. All den gode gamle musikken skjendes i en dårlig medley. Alice Cooper har aldri fungert live, synes jeg. Originalbandet kunne derimot produsere noen solide studioalbum.

Jan-Erik: Har du sjekket ut Killer og Love it to Death fra 1971? To av rockens beste skiver.

Lenke til kommentar
Brutal Planet-konserten består av "vi må spille"-sanger.

Selvfølgelig; låter som I'm 18, Dead babies, No more mr. nice guy, Only women bleed, Under my wheels, School's out, Billion dollar babies +++ må jo være med i et live-sett :) På min DVD er det så vidt jeg vet ikke noe medley...

De fleste artister klarer aldri å lage et sett som tilfredsstiller hardcore-fansen; spiller de hovedsaklig fan-favoritter så vil mange av de andre som er på konserten bli skuffet og gi tilsvarende dårlig tilbakemelding. På de fleste konserter - uansett band - så er jo den knallharde kjernen av fans som kan 'alle' låtene til artisten relativt liten.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Godt mulig at de er med som intro/outro på noen av de andre låtene; ikke sett DVD'en på et par år. Hverken Welcome.. eller Love it... er dog listet opp bak på coveret ser jeg nå.

Edit: Tracklisten er:

Brutal Planet

Gimme

Go To Hell

Blow Me A Kiss

I'm Eighteen

Pick Up The Bones

Feed My Frankenstein

Wicked Young Man

Dead Babies

Ballad Of Dwight Fry

I Love The Dead

The Black Widow

No Mr. Nice Guy

It's Hot Tonight

Caught In A Dream

Its The Little Things

Poison

Take It Like A Woman

Only Women Bleed

You Drive Me Nervous

Under My Wheels

Schools Out

Billion Dollar Babies

My Generation

Elected

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Dette er snekret sammen til en smørje:

Dead Babies

Ballad Of Dwight Fry

I Love The Dead

The Black Widow

No Mr. Nice Guy

Hadde de tatt seg bryet med å fremføre hver av de låtene i sin helhet, så ville jeg jublet. Det hadde vært rått det. Men slik det er lagt opp på Brutal Planet, blir det bare en stor skuffelse.

Lenke til kommentar
Brutal Planet-konserten består av "vi må spille"-sanger. All den gode gamle musikken skjendes i en dårlig medley. Alice Cooper har aldri fungert live, synes jeg. Originalbandet kunne derimot produsere noen solide studioalbum.

Jan-Erik: Har du sjekket ut Killer og Love it to Death fra 1971? To av rockens beste skiver.

Jeg har sikkert gått glipp av en godbit eller 17. Ta å sleng over litt da.

Lenke til kommentar

Jeg har Billion dollar babies, Greatest hits, og Constructur (shrug) + div mp3, men har aldri falt helt for herr Cooper. Det jeg er veldig imponert av er den markedsføringsjobben han har fått til. Han har skapte seg et image som nesten alle tok for god fisk. Litt artig å se ham som godlynt, nesten proff golfspiller på sine eldre dager.

Jeg har stor respekt for alt han har fått til, men musikken passer ikke helt for meg :)

Lenke til kommentar
En stor misforståelse... Alice Cooper var opprinnelig et band. Vincent Damon Furnier gikk etterpå ut som soloartist hvor han adoperte navnet. Så det man egentlig kan si er at: Alice Cooper var et bra band det...

Kalte de bandet Alice Cooper da? Jeg trodde ikke det.. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...