hundvåg Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Skal kjøpe ny cpu kjøler og er i tvil om hvilken model jeg skal kjøpe. Vurdere xp120 fordi det virker som jeg kan montere en større vifte på denne enn de fleste andre som f. eks swiftech. Finnes det noen vifteprodusenter som er mer lydløse enn andre eller er det slik at hastigheten på viften avgjør lyden? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Kjøp Papst vifter. De selges på Microplex.no, Digital Impuls (.no og i butikkene), Datakjeden butikkene og Komplett.no. De er en av de mest støysvake viftene (i forhold til hvor mye luft de dytter) en kan få, og finnes i forskjellige dB utgaver. Det beste er jo om du kjøper litt kjappe vifter og viftestyring (f.eks. Sunbeam Rheobus viftekontrolleren) så du kan justere de opp/ned etter hvor mye kjøling du trenger. Papst viftene er billige i forhold til hvor støysvake de er. Noen påstår vel at SilenX viftene fra Vendur.no er mye stillere, noe de fleste på SilentPCReview.com forumene er sterkt uenig i. Dessuten er SilenX overpriset. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 flyttes til spesialforumet for vifter og kjøleløysninger. Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Skal kjøpe ny cpu kjøler og er i tvil om hvilken model jeg skal kjøpe. Vurdere xp120 fordi det virker som jeg kan montere en større vifte på denne enn de fleste andre som f. eks swiftech. Finnes det noen vifteprodusenter som er mer lydløse enn andre eller er det slik at hastigheten på viften avgjør lyden? Bare pass på at hovedkortet ditt støtter xp120. Jeg har den selv, og den er SVÆR! Er vel en side et eller annet sted over kompatible hovedkort. Jeg bruker også en 120mm papst ca 18db... flotte saker. Endret 23. mars 2005 av expose2k Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Kjøler det bra ed xp120 og papst 18db? Tenkte jeg skulle bestille xp90 og en vifte på 25DB slik at jeg kan senke hastigheten på vifta..Hr vifte styring.. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 hvordan tror du xp 90 og en 25db papst vifte vil fungere? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 har xp120 og ei 11dB silentX, er latterlig stille. den er vanskelig og hore fra 30 cm med kabb opent. angrer litt paa at jeg ikke gikk for ikke gikk for 14db vifta som flytter dobbelt saa mye luft. og ville ikke hort den over skjermkortet uansett om det er veeeeldig stille. har ingen tro for at papst viftene dakner ut ei 12 cm silentX naar det kommer til luft lyd forhold. er nok noen kroner forskjell, men ei 12 cm papst stoyer 18 db og silentX 14 db, har du litt kunskaper om matte ( logaritmisk skala) skjonner du ut fra dette at papst braaker 3 ganger saa mye som silentX NEMMELIG Lenke til kommentar
Zeld Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Vist du har uv lys så er vell denne bra vifte den flytter mer luft / lyd enn papst og sunbeam koster 85KR og past 160KR. Så med en vifte styring skal vell ikke den bli så ille ( trur jeg ). Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Men viss du regulerer den med viftestyring flytter den jo mindre luft samtig som den blir stillere. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Men viss du vil ha lys, så kommer jo silentx med leds og [Link] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå