abene Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Linux tar over Windows? Microsoft har lenge vært dominerende på markedet med sitt operativssystem Windows for Desktop-PCer. Nå mener programvareutvikleren Novell at de kommer med en sterk utfordrer når de lanserer Linux Desktop 10 neste år. Les artikkelen her Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 bare de får fikset installasjonsrutiner i lunix, så hadde jeg vært glad. rpm, make osv suger Lenke til kommentar
gspr Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) bare de får fikset installasjonsrutiner i lunix, så hadde jeg vært glad. rpm, make osv suger Righto... Virkelig. Edit: Det jeg prøver å si: Vil du utdype det litt, kanskje? RPM suger, det er sant, men det finnes mange bedre alternativer som er gjennomført brukt. Endret 23. mars 2005 av gspr Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 bare de får fikset installasjonsrutiner i lunix, så hadde jeg vært glad. rpm, make osv suger Hvorfor suger rpm? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 bare de får fikset installasjonsrutiner i lunix, så hadde jeg vært glad. rpm, make osv suger Hvorfor suger rpm? rpm er diggedigg Spesielt med yum forran Forøvrig er vel autopackage, som nådde 1.0 nå utrolig nylig, nøyaktig det du spør om... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Forøvrig er vel autopackage, som nådde 1.0 nå utrolig nylig, nøyaktig det du spør om... stemmer ikke da den ikke har valg som hvor du skal installere programmet, snarveier, fil-assosiasjon osv. såvidt jeg vet Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Forøvrig er vel autopackage, som nådde 1.0 nå utrolig nylig, nøyaktig det du spør om... stemmer ikke da den ikke har valg som hvor du skal installere programmet, snarveier, fil-assosiasjon osv. såvidt jeg vet Hvem trenger det? Hele poenget med mappestrukturen i Linux er jo at programmer _ikke_ skal bli plassert i sine egne mapper. Snarveier blir plassert automatisk i GNOME- eller KDE-menyene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå