Gå til innhold

Vil bli flink til å tegne

Anbefalte innlegg

Takker for tips!

Jeg synes det er gøy å tegne etter bilder og tegninger jeg ser på nettet, så jeg får vel litt erfaring av det også...? Har også funnet meg en bok jeg har tenkt å kjøpe som heter "Hvordan bli en god tegner" eller noe i den duren.. Satser på at det står en del om perspektiv og anatomi der.

DiskSpace10GB: Var jo fin den, da :p

av å tegne etter andres tegninger lærer du jo egentlig bare å tegne de tegningene. du lager jo egentlig ingen verdens ting, du bare lurer deg selv til å tro at du lager noe bra. men det er jo greit nok det, hvis ikke du skal satse på å leve av tegning. og det skal vel litt til å leve av det.

3890410[/snapback]

Feil.

Vist du følger litt med på det du gjør kan du etter vert lære teknikker og former som du selv kan bruke i dine motiver.

Jeg kunne ikke tegne noen ting før, men så fant jeg ut at heg ville tegne sverd og økser fra Diablo (1) håndboken. Å etter vert ble jeg bedre. Hadde det ikke vert for at jeg begynte slik hadde jeg ikke vert intresert i tegning i det hele tatt.

Dessuten lærer man å holde blyanten stødig og kansje å ikke gni honden utover bilde hele tiden. Det er faktisk veldig vanskelig å tegne ett motiv bare ut i fra det du ser på fri hånd, man må få vinkler, lengder og farge riktig for eksempel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med tegninger av mennesker, er de tegnet uten noe motiv å se etter?  Hvordan er det mulig? Eller mener dere at det er greit å tegne fra bilder men ikke andre tegninger?? :hmm:

4455153[/snapback]

Gode kunstnere kan nok det, men på Tegne Form Og Farge skal man tegne menesker og da hadde vi en model.

bos5e 

post 19/07-2005 : 17:59

Ok, som ALT annet. Øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve,

og deretter kommer fremskrittet.

Fiks deg en bok på perspektiv og anatomi. Så får du beherskelse med proporsjoner og slikt :--)

Bra tips! :thumbup:

EvoZ 

post 25/07-2005 : 22:33

Post #19

Har prøvd meg litt frem med tegning den siste måneden og her er et par tips som har hjulpet meg på vei smile2.gif

* I stedet for å tenke på at du skal tegne en billykt, prøv heller å tenk på at du skal tegne en rett linje, to rundinger osv. Husker vi pleide å snu det bilde vi skulle tegne av opp-ned på arneskolen

* Prøv å ta utgangspunkt i en del av tegnignen der flere av linjene møtes. f.eks grillen på en bil (ja, jeg er fryktelig glad i å tegne biler smile2.gif ) Da ser du at lyktene ligger likt med den øverste rillen på grillen og slutter ved den 2. nederste og at grøftelysene begynner der grillen slutter osv. Mye lettere å få ting til å stemme overens da

Det var vel noe slik de sa på TFF også :)

ED209 

post 04/08-2005 : 19:37

Har selv gått "Tegning, form og farge" og noe av det første vi måtte gjøre på skolen var å tegne hånda vår.

Legg hånda ned på bordet ved siden av tegnepapiret og tegn den slik du ser den. Gjerne i flere positurer det være knyttet, åpen eller bare liggende. Fantasien har ingen hindring.

Og som alle her poengterer: øv, øv, øv, øv.

Øvelse gjør mester, vet du. wink.gif

Det husker jeg å, var ikke lett.

Det var liksom lys over alt så det ble ikke så mange skygger.

Man må tegne det man ser, ikke det man vett man ser!

Nå tegner jeg mest Sverd, Økser, Fantasi (ikke Y) fjes som kan væte litt grafittig aktige, og tekst av og til.

Siste jeg tegnet (men som ikke er farget (hater og farge)) var Guye Brush Treepwood i en "flamme" foran "badguyen", flammen var liksom som en crystalkule so han så igjennom.

Ps:

Hadde en tråd om programmer for å fargelegge tegninger men kom vel som regel bare til bake til Adobe og Photoshop. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Shikaru, kjøp deg en sånn trefigur med bøyelige ledd. koster et par hundre, men er et supert verktøy hvis det er posisjoner/perskpektiver og ikke minst proposjoner du føler at du ikke får til..

Du kommer ikke til å angre! ;)

Sitter forøvrig å føler at jeg har starta på scratch med tegning.. Fikk et tegnebrett/tablet av fatter.. Det er så sinnsykt anderleds og ikke se på "arket"/tablet'n, men skjermen når man tegner.. Men det er gøy da :) anbefales!

5331230[/snapback]

Jeg har et. er veldig uvandt i starten ja.

Jeg går Tegning form og farge, så det blir forhåpentligvis no nakne damer å tegne snart :wee:

Noen dager er bedre enn andre til å tegne på.

Trur nok jeg kanskje hadde fått til no litt mer "supre" tegninger om jeg hadde brukt mer tid på dem.

Lenke til kommentar
Shikaru, kjøp deg en sånn trefigur med bøyelige ledd. koster et par hundre, men er et supert verktøy hvis det er posisjoner/perskpektiver og ikke minst proposjoner du føler at du ikke får til..

Du kommer ikke til å angre! ;)

Sitter forøvrig å føler at jeg har starta på scratch med tegning.. Fikk et tegnebrett/tablet av fatter.. Det er så sinnsykt anderleds og ikke se på "arket"/tablet'n, men skjermen når man tegner.. Men det er gøy da :) anbefales!

5331230[/snapback]

Jeg har et. er veldig uvandt i starten ja.

Jeg går Tegning form og farge, så det blir forhåpentligvis no nakne damer å tegne snart :wee:

Noen dager er bedre enn andre til å tegne på.

Trur nok jeg kanskje hadde fått til no litt mer "supre" tegninger om jeg hadde brukt mer tid på dem.

5334386[/snapback]

Bare du ikke får henne vi hadde

:scared:

Bruke tid er lurt! Å ta pauser er også lurt, gjerne til neste dag.

Lenke til kommentar
var hu dere hadde alt for fin ( så du ikke gjorde annet enn å sikle ) eller stygg som juling?

Lærern sa at det pleide å være ei veldig ung jente i 20 åra ellerno :wee:

She better be fine.

5334708[/snapback]

Tviler på det er ei i 20 årene :hmm:

Hun vi hadde var stygg som nøkken.

Det er jo folk som er modeler (på en måte) fra før.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...