ratm Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Hei Har hørt at asfalt plater skal fjerne mye støy. Hjelper det å feste en slik asfalt plate i chieftec døra mi? Eller må jeg isolere hele kabinettet? I såfall hvor skaffer jeg slike plater? Har lett på biltema.no men, fant ingen ting. ratm Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Det hjelper mest mot vibrasjonsbåren støy. Hardisker f-eks. Det har mest nytteverdi på store metallflater. Så ja det hjelper og sette det på døra. Du trenger ikke bry deg om mindre overflater i kabinettet, da det har begrenset effekt der. Forøvrig anbefaler jeg også bruk av av skumgummi-aktig plater for og hinde ren lyd. Helst den typen med pyramideform, ligner på eggekartonger. Dette kan du med fordel ha så mye som mulig av inni kabinettet.(husk på luft og varme) Merk at både asfalt og slike lette matter hjelper mot støy, men de har forskjellige egenskaper. Kombinasjoen er selvfølgelig den beste, med asfalt først, og lette matter oppå den. Du finner forøvrig alt dette hos http://www.ljudia.no Webshopen var nede nå, men her har du en direkte link til den svenske: http://www.ljudia.no/cgi-bin/se/online/lju...915%20&cart_id= [ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-06-30 05:12 ] Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 jeg har prøvd asfalt matter og det var nesten ingen forskjell! Det var bare uffattelig stress å få ut alt igjen! Kjøp heller de støy dempene mattene hos microplex. Forrestn når jeg brukte de mattene gikk Pc'en min opp i vekt med 7Kg Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Killer_DT Det kan eg ikke forstå at ikke virker,på min pc ble det helt utrolikt mye bedre,men du må være nøye og passe på at limen fester seg bra det er meget viktig,men blygummi/asfalt platene er best til vibrasjonstøy,har brukt 3 plater i kabbinettet,ja den blir tyngre men eg vet ikke hvor mye mer den ble,har ikke satt kabbinettet på vekta for å finne det ut og skal ikke heller gjøre det. Kjetil Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 I mitt forrige kabinett prøvde jeg asfaltplater, og som nevn hjalp det en del på harddiskstøy. Men så har jeg et par utrolig bråkete 10k rpm disker også da... Hvis ikke harddiskstøyen er ekstrem, ville jeg latt være. F. eks. med IDE-disker og gjennomsnittlig støynivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå