Gå til innhold

er dette en splitter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*host* dobbeltpost *host*

Men til problemet ditt: Skal du: 1. slik at "det du ser på tvA vises på tvB" eller 2. skal du ha det slik at du har en tuner til hver tv?

Om du skal 1 trenger du bare en split til signalet som kommer "ut" av tuneren, legge kabel til tvB

Om du skal 2 må du sjekke at "hodet" til parabolen din har støtte for 2tunere, om du har dette kan du bare legge kabel ned til tunerene og koble til tv'n, om ikke må du kjøpe nytt hode koster en 6-700

Lenke til kommentar

Okaj, er det kabel TV eller Parabol du skal ha den til?

Tror kabel tv fungerer som en vanlig antenne (altså den sender for eks. tv3 på kanal nr 24 så søker du bare igjennom tv'en din til du finner nr24 så har du tv3) en parabol får signalet inn via hodet på tallerkenen som sender det videre til tuneren der du kan velge hva du vil se på...

Det er da tuneren som skifter kanal imotsetning til kabel tv der du skifter kanal på tv'en...

Forstår? :hmm:

Lenke til kommentar

Da må du ha et hode som kan ta imot for to tunere, det er det eneste jeg vet...

Tror du får to signal kabler etter hodet, dermed har du ikke bruk for splitter... MEN om du får bare en enkel kabel etter hodet, kan du bruke splitt'eren tror jeg ja...

Lenke til kommentar

Dersom du ønsker muligheten til å se tv fra en parabol på to tv'er helt uavhengig av hverandre (altså kunne se på ulike program på hvert tv), må du sette inn dobbel lnb på parabolen. Dette er en lnb med to utganger, og du må da trekke inn to kabler i huset. Dessuten så må du ha to satellitt tunere, en for hvert tv. Dette er en løsning som fungerer helt topp. Jeg har selv en parabol med fire stk. doble hoder, og kan da se flust med tv-kanaler på to steder i huset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...