maestr0 Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Jeg skal kjøpe meg ny pc snart (Endelig!) og lurte jeg på: Jeg skal ha PC2700 DDR-minne som kjører på 333MHz. Men XP1800 (Som jeg sikket skal ha) kjører på 266MHz FSB. Det vil si at de ikke samsvarer, og at jeg må klokke opp FSB'en på CPU'en... Hvordan gjør jeg dette? Jeg finner ikke ut hvor det står i Overklokking.no (Hvis det står). Er dette farlig for evt. PCI og AGP-bussene? Lenke til kommentar
christt Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Du må ikke klokke opp CPU fordi om det ikke er samsvar. Uansett klokking skjer i BIOS. Du kan sette FSB'n der. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Hvis jeg ikke tar helt feil så har det ingenting å si at ram'en har en KAPASITET på 333mhz. trenger ikke klokke opp noe (hvis du ikke skal tyne maskina da) som helst. sett fsb som standard 133mhz. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Gå inn på seksjonen "guider". Der finnes nybegynnerguidene. Her finner du masse nyttig informasjon. FSB'en på XP prosessorene er 133Mhz. Hvis du da bruker DDR minne (uten å kjøre høyere enn bus-hastighet på dette) så vil den interne minnehastigheten være 266Mhz. (133x2=266) På nyere hovedkort kan du sette opp minnehastigheten separat uten at dette har innvirkning på fsb. [ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-06-30 03:49 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå