Gå til innhold

Et 5.1-anlegg til en ikke alt for dyr penge?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tenker på å investere i et ok 5.1-anlegg (Full pakke: receiver og høytalere).

Poenget er at jeg ikke har særlig peil og har ikke lyst til å bli "lurt".

Har folket her noen anbefalinger i ca. 3-4000 kroners klassen? Jeg har vurdert denne pakken fra elkjøp (Den kostet bare 3999,- før da). Er den verdt pengene? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du absoulutt nødt å kjøpe alt på en gang? Hvis du ikke er det er det bedre å kjøpe etter hvert så du får mer penger.

Hvis du skal ha ferdig system er kanskje Pioneer HC635 noe, fåes på siba.no .. (ops den var visst anfor dyr :blush: , trodde du hadde 5k budsjett)

Men vil anbefale å kjøpe litt og litt, så får du mye bedre anlegg.

Endret av bjarne88
Lenke til kommentar
Ville ikke gått for den fra Elkøp! Null service, ingen HiFi lyd.. Legg i 5000 i et greit HiFi annlegg istedenfor! Besøk din lokale HiFi forhandler og du får masse tips!

Kan være like god lyd i mye av det du finner på elkjøp som det du finner på hifibutikker. (Selvfølgelig ikke når det er snakk om høyere priser.) Sånn som jeg har forstått det er det lik lyd hvis forsterker/høyttaler er bygd opp av de samme komponentene, uansett om merket er sony, jamo, pioneer eller thule. :hmm:

Er litt lite penger du vil spytte inn i et hjemmekinoanlegg da. Ville vrengt lommeboken litt mer.

Endret av Doffar
Lenke til kommentar
Ville ikke gått for den fra Elkøp! Null service, ingen HiFi lyd.. Legg i 5000 i et greit HiFi annlegg istedenfor! Besøk din lokale HiFi forhandler og du får masse tips!

Kan være like god lyd i mye av det du finner på elkjøp som det du finner på hifibutikker. (Selvfølgelig ikke når det er snakk om høyere priser.) Sånn som jeg har forstått det er det lik lyd hvis forsterker/høyttaler er bygd opp av de samme komponentene, uansett om merket er sony, jamo, pioneer eller thule. :hmm:

Er litt lite penger du vil spytte inn i et hjemmekinoanlegg da. Ville vrengt lommeboken litt mer.

Tja, jeg skal kun bruke det til 'dagligdags'-mannen-i-gata-bruk, så at det er det aller nyeste og beste er ikke så viktig. Jeg skjønner nemlig at det ikke er vits å forlange i pose og sekk fra et slikt anlegg.

Poenget, og spørsmålet, er om dette vil funke med tanke på, mannen i gata, meg?

Jeg kommer forøvrig ikke til å spille på full guffe, da jeg bor i en ganske "lytt" tomannsbolig.

Takker for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Er den verdt pengene? :shrug:

For å svare enkelt. Nei det er ikke verdt pengen.

Dra innom Hi-Fi Klubben hvis du har muligheten og prøvelytt på de billigste hjemmekinoanleggene de har. Dra deretter innom Elkjøp å hør på det annlegget til 4000 kr. Når du har gjort det,så tror jeg du er enig med meg at det ikke er verdt pengene og at lyden er mildt sagt dårlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke trente ører og merker nok ikke forskjell, vil jeg anta.

Tror nok jeg kommer til å gå for Yamaha-anlegget. Leste litt rundt på en svensk prisguide og fant rett og slett nesten bare positive ting om det.

Anlegget er jo desuten svært nydlig å se på, Link.

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe det før i slutten av april, så jeg er åpen for andre tips i denne prisklassen. :)

Lenke til kommentar
Yamaha har fått mye slakt av lydfreaker, men ærlig talt! Når man ikke har trente ører hører man så vidt forskjell på en Yamaha til 2000-3000 og en Marantz til 1000.. :p Jeg er ikke trent til å høre på lyd og musikk da..

Du må ha høytalere som er gode nok for å høre forskjell..

Da mener jeg detaljerte høytalere, ikke høytalere som bråker bra..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...