Gå til innhold

Noen som har tatt kurs for øvelses kjøring m/ bil?

Cerb89

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

jeg så at noen hær spurte om hva som skjer om man blir tatt for og øvelseskjøre uten trafikalt grunnkurs.

du får utsettelse på lappen det er jo bare en liten bagatell i forhold til hva som kan skje.

viss du er innblanda i ei ulykke stiller du uten forsikring å du får skylda selv om det ikke er din feil.

det med ulykke kan være ganske dyrt. tenk om du tar livet av et mennesk, tenk på den erstatningssummen du må ut med.

å viss du har trafikalt grunnkurs, men den du kjører med ikke har hatt lappen sammenhengende i mer en 5 år og er over 25 så får du samme problemer som de som er nevnt ovenfor.

jeg snakka med BT (BT= biltilsynet) i går å de sa at har du tatt mopedlappen og fylt 16 før 01.01.05 så trenger du ikke trafikalt grunnkurs har du ikke det MÅ du ha trafikalt grunnkurs.

Lenke til kommentar
jeg snakka med BT (BT= biltilsynet) i går å de sa at har du tatt mopedlappen og fylt 16 før 01.01.05 så trenger du ikke trafikalt grunnkurs har du ikke det MÅ du ha trafikalt grunnkurs.

Driver de ikke å skjerper inn på mopedopplæringa også da? Nesten litt rart at de som har mopedførerbevis fra før skal slippe trafikalt grunnkurs med tanke på hvor tynn mopedopplæringa er/har vært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...