Cerb89 Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hei. Er det noen som har tatt det kurse man nå må ta få å kunne starte å øvlesekjøre ? er 16 år så jeg kan begynne å øvelses kjøre hvis jeg tar det kurset. har noen tatt det? og vet hva det går ut på og slikt? og hvor mye det koster. Det er vel masse teori, tror jeg. Lenke til kommentar
nord Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 fullførte kurset for en måned siden. mye teori, ja.. 17 timer for å være presis. går veldig mye på regler, lover og på situasjoner der elvene skal finne ut hva som er rett å gjøre. siste kvelden er det mørkekjøring, da sitter man bak i en bil og lærer litt om blending etc. kostet meg 2800-, det var med mørkekurset. èn uke senere får du beviset i posten. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 fullførte kurset for en måned siden. mye teori, ja.. 17 timer for å være presis. går veldig mye på regler, lover og på situasjoner der elvene skal finne ut hva som er rett å gjøre. siste kvelden er det mørkekjøring, da sitter man bak i en bil og lærer litt om blending etc. kostet meg 2800-, det var med mørkekurset. èn uke senere får du beviset i posten. så da kan jeg øvelses kjøre med for ekselpel pappa eller noen andre? Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Gjorde det ferdig for en måned siden, og fikk beviset i posten en stund etter det. Var noe teori, men ikke for mye, var greit. Fikk det for 1800 kr. EDIT : det er traffikalt grunnkurs vi prater om? Endret 24. mars 2005 av b0berg Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 EDIT : det er traffikalt grunnkurs vi prater om? Det er innført en ny regel, at du må ha tatt et kurs, før du kan begynne å øvelseskjøre med "L" i bakruten Lenke til kommentar
e321 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Det er bare pengene våre de skal ha ! Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 EDIT : det er traffikalt grunnkurs vi prater om? Det er innført en ny regel, at du må ha tatt et kurs, før du kan begynne å øvelseskjøre med "L" i bakruten Ja, og det heter vel trafikalt grunnkurs? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Det er innført en ny regel, at du må ha tatt et kurs, før du kan begynne å øvelseskjøre med "L" i bakruten Er ikke det bare å øvelseskjøre uten "L" i bakruta da?? Mine penger får de ikke, da jeg fylte 16 tre uker før denne teite greia tredde i kraft... Nå får de mine penger via "lappen" i stedet Lenke til kommentar
MRN Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Har du bursdag 10. desember du også? Endret 30. mars 2005 av MRN Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Tok det for et år siden og da var det generel informasjon om regler o.l + mørkekjøring og litt info om hva man skulle gjøre hvis man var først på et ulykkested. Det kostet meg 1600 tror jeg... Men det som er fint med dette kursjet er at det skal MYE til for å stryke (tror egentlig ikke det var mulig når jeg var med) og det er ikke prøver e.l Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Har du bursdag 10. desember du også? Trådde ikke den i kraft 1. juli?? Fikk i hvert fall "moppelappen" 10. juni, og hadde bursdag en uke før det da... Lenke til kommentar
MRN Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Har du bursdag 10. desember du også? Trådde ikke den i kraft 1. juli?? Så hvis jeg begynner på lappen (sertifikatet for bil) nå, så behøver jeg ikke å ta det trafikale grunnkurset på 17 timer som koster 1600/1800 kr? Trodde det ble gjort endringer 1. januar i år? Begynte man før det, så slapp man. Begynte man etter det, så måtte man ta det grunnkurset før man engang kunne touche en bil. Noen som kan opplyse meg? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Da snakket jeg om 1. juli 2003... Etter det jeg vet, så må du fra 01/01-05 ta noen extra teori-timer som er obligatorisk, men det er IKKE det grunnkurset det er snakk om, nå er det noe nye greier igjen. Hvis du begynte på lappen før 01/01-05, så trenger du ikke det nye teorikurset, eller hva det nå enn er? Hvis ikke, må du putte enda mer i lomma på de altfor grådige kjørelærerene, også statskassa da selvfølgelig.. Var jo stappfullt på alt av kjøreskoler før jul husker jeg.. Alle ville ha, en kjøretime, sånn at de hang på de gamle prissatsene når de skulle ta lappen.. Det er Norge det er snakk om..., snart må du ha no kurs som tilsvarer helvetes-uka bare for å være passasjer, å det må jo være kjempedyrt, så det vil jeg tru blir godt mottatt på stortinget Endret 31. mars 2005 av Pluggen Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Lurer egentlig på hva som skjer hvis man øvelseskjøerer uten kurset jeg.... Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Tekst Endret 12. september 2016 av Cerb89 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Du får vel et kursbevis eller diplom eller noe?? hehe Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Kjøring uten kurs blir vel det samme som å kjøre uten lappen. Sikkert bot og utsettelse på lappen. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Et annet problem er at de som du øvelseskjører MED blir sikkert straffet like hardT =) Og hvem vil vel det? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Det er bare pengene våre de skal ha ! nei! Det er veldig lurt at de som setter seg bak rattet får litt smak av regler og slikt.. Det ligge rnok litt sikkerhet i dette også. Jeg lærte mye på trafikalt grunnkurs. Man lære rom følgende: *Trafikkregler *Skilt *Vikeplikt *Bremeselngde *sikt/lys *førstehjelp *mørkekjøring *hvordan man skal takle kryss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå