Gå til innhold

Plagsom lyd fra "Tecnics" forsterker

Anbefalte innlegg

Hei alla sammen.

Jeg har en Tecnics forsterker som jeg har hatt i 3 år. Veldig fornøyd med den, men det dukket opp et lite problem her om dagen da jeg flytett. Tidligerer har jeg tegnet lite kart over hvordan kablene var festet men det gjorde jeg ikke denne gangen.

Jeg ahr tilsammen 5 enheter koblet til forsterkeren. Jeg har funnet kilden til problemet men vet ikke hvordan jeg skal løse det.

Problemet er som følger:

Jeg har koblet til lyd fra tv(tv out fra tv) inn til forsterkeren, og lyd fra pc(lyd ut på pc) inn på forsterkeren sammtidig, dette fører til at jeg får en svak dure lyd. Denne lynden høres usansett hvilken kanal jeg går på(Vcr,dvd,tv,etc) forsterkeren.

Napper jeg derimot ut kablen som kommer fra pcen forsvinner durelyden. Setter jeg eks inn igjen kablen fra pc og napper ut kablen fra tv forsvinner også durelyden. problemet er at jeg ikke kan ha både pcen og tven inne sammtidig. Satt 2 timer med dette og er veldig flaut. Da dette fungerte tidligerer. Husker bare ikke hvordan jeg hadde koblet dette før.

Har ikke tilgang på avansert tegne program da jeg sitter på jobb.

Men legger ut en enkel ilustrasjon på hvordan dette er satt opp.

forsterker.gif

På bildet går det en kabel fra tv til forsterker som jeg er usikker på, jeg husker ikke om jeg hadde den kablen der før eller om det gikk via huben. Det jeg vet er at pc kablen altid har stått rett i forsterkeren.

Jeg husker også at jeg tidligerer hadde 3 kabeler som gikk inn på forsterkeren men husker ikke hvilken.

Kablen som går fra hub til tv er lyd og bilde for dvd,xbox og vcd. de går over i en scart konverter før de går inn i tven.

Hjelp :dribble::roll::ermm:

Endret av Zafar Iqbal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok dette problemet begynner og bli mer og mer merkelig.

La merke til at det gikk noen svake streker i bakgrunnen når jeg så på tv. Som om det skulle være noen forstyrrende signaler. Trodde feilen lå i antenne forsterkeren skrudde den opp og monterte kablen på nytt. Uten at det løste problemet.

Deretter kobblet jeg en og en enhet av tven for å se om feilen lå på et av dem. Det viser seg at grunnen til feilen var s-video kablen som var koblet fra pcen og inn i tven. Nappet den ut og den svake flimringen blr borte.

Testet også lyde som beskrevet ovenfor på nytt. Koblet alt på pc lyd inn og tv lyd inn til forsterker og fikk durelyde. Men koblet jeg derimot lyde av pcen og satte den inn i laptoppen og spilte musikk fikk jeg ingen durelyd.

Er ikke det merklig.

Pleeeeeeeeeeeeeees help.

Lenke til kommentar

jeg har samme problemet.. Det forsvinner hvis jeg kobler ut kabel-tv.

Slik jeg ahr funnet ut må det være en jordingsfeil ettellerannet sted..

men jeg har ikke noen løsning.. hver gang jeg kobler pcen til tv/forskterker tar jeg ut kabel-tv, og det er heldigvis heller sjelden..

Lenke til kommentar
jeg har samme problemet.. Det forsvinner hvis jeg kobler ut kabel-tv.

Slik jeg ahr funnet ut må det være en jordingsfeil ettellerannet sted..

men jeg har ikke noen løsning.. hver gang jeg kobler pcen til tv/forskterker tar jeg ut kabel-tv, og det er heldigvis heller sjelden..

Mener du på antenna som går inn i tven?

Hvis ja er det syyyyyyyyyyyyykt, er vel det eneste jeg ikke har prøvd også.

Når jeg tenker meg om var antenne kabelen 1m før mens nå er den vel nermerer 10m. Skal teste det og gi tilbakemelding.

Ble anbefalt og kjøpe magneter å sette dem på lyd kabelen fra pcen. men litt skeptisk når det gjelder det....

Endret av Zafar Iqbal
Lenke til kommentar

ok

Da har jeg testet det også.

Kobler jeg tven og pcen inn på forsterkeren kommer dure lyde som før.

Tok ut antennekabelen fra tven og lyden ble borte.

Men det må jo være noen logisk forklaring og løsning på problemet. Jeg gidder jo ikke stikke inn antenna når jeg skal se på tv og motsatt når jeg vil høre på musikk fra pcen.

Er dette et problem fordi antenne kabelen er lengere en den var før. Hva kan jeg kjøpe monterer for å løse problemet?

Det er montert en antenne forsterker ca 3m fra tven kabelen fra den til tven er vel ca 5m.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...