Gå til innhold

Kommer ikke inn i diskdefrag, bl a.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dumt navn på tråden, jeg vet, men fant ikke på noe bedre.

Jeg hjelper en venn med en bærbar pc med Win XP Home på, og har prøvd å fjerne Norton Antivirus 2004, bl a, og jobber med den saken. Norton er som kjent ikke det enkleste å avinstallere....

 

Det er mye annet jeg skal gjøre med den også, bl a fjerne en bruker, avinstallere flere program, legge inn brannmur, ny antivirus osv. Det som er pussig, er at hvis jeg går inn på f eks Diskdefragmentering, kommer det opp en side som sier at Internet Explorer ikke kan kobles til den ønskede Web-siden(?). Jeg fikk tidligere melding om at det manglet en fil, mmcndmgr.dll, men jeg kjørte regsvr32 %SystemRoot%\system32\mmcndmgr.dll og da gikk det bedre.

 

 

Prøver jeg å gå in på brukerkontoer, kommer det en blank side. Prøver jeg å bruke søkefunksjonen i Utforskeren, kommer bikkja opp, men ikke noe mer. Får med andre ord ikke søkt etter noe.... Er det noe annet alternativ enn å installere XP på nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt ærlig, så tror jeg jeg ville kapitulert, og reinstallert XP. Det er mulig du kan rette opp de feilene du forteller om, men jeg har en følelse av at da sitter du igjen med et ganske ustabilt OS.

Redd unna alle dokumenter, settings etc, og reinstaller hele greia. Tar muligens ikke så mye lenger tid enn å knote med masse forskjellige troubleshooter guides etc.

 

Kirikiri

Lenke til kommentar

har vært borti mye problemer, spesielt når det gjelder fjerning av Norton så det har jeg en viss peil på faktisk.

sist jeg hadde problemet var det på en Windows 2000 maskin på jobb. det jeg gjorde var å deaktivere alle prosessene som hørte til Norton. husker ikke helt hvilke det var, men det har med symantec å gjøre.

en annen måte du kan prøve på er å starte installasjonsprogrammet til Norton på nytt. da får du et spørsmål om du vil tilbakestille instillinger og fjerne Norton blant annet. hvis du trykker på fjern Norton så skal det normalt bli fjerna.

 

men jeg tror nok først av alt at du skulle søkt igjennom maskina for spyware og virus før du gjør noe mer. minner om en typisk virus maskin det der. jeg tror nok at om du får fjerna virus og spyware og sikkert trojanske hester så vil nok jobben bli litt lettere.

 

lykke til.

 

men husk på å ta backup iallefall før du formaterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...