Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Speedtouch 510i og Tiscali ADSL - IP-adresser

Anbefalte innlegg

Hei. Har et problem med Speedtouch 510i og Tiscali ADSL over ISDN. Jeg har 6-7 maskiner i huset, mens bare de 3 første maskinene får tildelt ip-adresse av adsl modemet.

Jeg kjøpte meg derfor en 3Com ADSL Wireless 11g Firewall Router ADSL modem. Link: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300716&cks=PLS Denne får jeg ikke til å koble seg opp mot Tiscali.

Går jeg inn i konfigurasjonen til Speedtouch modemet får jeg opp at den er satt opp som Bridget Ethernet 0/100 and 8/35. I 3Com sitt oppsett finner jeg Bridget Ethernet, men jeg vet ikke hva 0/100 og 8/35 skal brukes til. Kan nevne at jeg har firmware oppgradert 3Com routereb min til siste versjon. Den finner også hastigheten på linja mi.

Er det noen som har noen forslag på hvordan 3Comen kan settes opp ev. få Speedtouch modemet til å dele ut flere ip-adresser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har noen forslag på hvordan 3Comen kan settes opp ev. få Speedtouch modemet til å dele ut flere ip-adresser?

VCI/VPI verdiene er 8/35 eller 0/100, encapsulation er LLC, du setter opp dette i den wizzarden på 3com-modemet.

8/35 er vanligst men får du ikke kontakt så prøv 0/100

Og du skal vel ikke bruke brigdet etenet på 3comen fordi da ender du opp med samme problem som du har.

Endret av agvg
Lenke til kommentar
Jeg tenker på at jeg har isdn linje inn til 3Com. Jeg lurer på om 3Com routeren støtter ADSL via isdn, eller bare ADSL via analog telefonlinje.

Den støtter begge deler, tror det er firmwaren som er forskjellen med en A og en B-utgave for bruk over ISDN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...