Lasse Ma Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hadde tenkt å oppgradere til firmware versjon 2.19, men det står jo at det er den prosedyren. Frakobling av usb, master på secondary channel, pio-mode osv... Er dette virkelig nødvendig? Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg bruker NEC gui flasher (flasher i windows), og den har auto-detect. Har ikke innstillingene du beskriver. En god ting med 2.19 firmware (selvom mange på nettet ikke finner store forskjeller) er at man fjerner hakking i avspilling av film brent i 8x DVD+R Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Jeg har nå oppdatert min Nec 3500 fra versjon 2.18 til 2.19. Og jeg gjorde ingenting av det som sto i readme- filen. Bare flasha rett frem. Det gikk som fot i hose det.......:-) Endret 23. mars 2005 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Ok, da sjanser jeg også Lenke til kommentar
bengh Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Denne readme filen virker useriøs og er noe NEC bør korrigere snarest. Det finnes uorignale FW for NEC's brennere på nettet som gjør denne operasjonen smertefritt uten å mase om å koble fra disker, disable DMA , starte protected mode etc. Dette virker som hysteriske reservasjoner som kun egner seg for bruk på det amerikanske markedet. (Rart de ikke skriver at du ikke skal tørke katta i micro'n) Har nettop oppgradert min ND3500 til Liggy/Dee's siste FW, tilbake til 2.18 og opp til 2.19 uten problemer uten å gjøre noe av det NEC skriver. Nei, NEC - skjerp dere ! Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Den er vel mest for at de skal sikre seg på alle mulige måter mot feilflashing.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå