NordicSpirit Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hei, alle nettverksguruer! Prøver å koble meg på trådløst nettverk på jobb, men får ikke skrevet inn de siste tegnene på krypteringsnøkkelen. Må man inn og velge antall digits på nøkkelen noe sted? Har XP Home Edition med SP2 Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Ja. Det er mange modi for WEP og WPA. 64bits og 128bits med ascii eller hex er de mest brukte. Lenke til kommentar
NordicSpirit Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Finner ikke hvor jeg endrer oppsettet for type nøkkel. Noen tips på det, please? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Hvilken standard bruker du, wpe, wpa, mac osv? På koden, bruker du ascii, hex, passphrase etc? Endret 23. mars 2005 av Pritorian Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg har en Windows XP Pro engelsk, men hvis du har norsk versjon så finner du vel fram likevel: 1. Åpne "Network Connections". Det kan gjøres fra mange steder, deriblant "Control Panel". 2. Høyreklikk på "Wireless Network Connection" eller noe i den duren og velg "Properties". 3. Velg så "Wireless Networks" folderen. 4. Der skal du se en liste av nettverk du har satt opp. Velg det riktige og klikk "Properties" knappen. Der skal du kunne endre WEP etc. Dette gjelder hvis du har valgt å la Windows sette opp nettverket. Med mange trådløse kort så følger det med et eget program for dette. Da starter du bare dette programmet og gjør endringene der. Lenke til kommentar
NordicSpirit Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Skal visstnok være WEP og 128 bits hex (ikke at det sier meg så mye, men). Litt grønn på dette feltet som du skjønner. Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 ring helpdesken/driftsavdelingen og spør da. Regner med at de vet det dersom de har satt det opp. dr_k Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg tror ikke Windows Xp i seg selv støtte 128bit.(har prøvd selv) Så bruk driver og oppkobling programet til nettverkskortet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå