nomore Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Søkte tidligere etter hjelp til et problem eg hadde med å få kontakt med en webserver. (Tråden er her.). Problemet forsvant av seg selv, og har nå fungert fint siden. Men nå har eg satt opp en webserver til(vi har flere ip-adresser) på en offentlig ip-adresse. Problemet nå er at eg ikke alltid får kontakt med adressa. Sitter eg på jobb, får eg ofte kontakt(router har ip i samme område), men når eg er andre steder varierer det, som regel ikke. Serveren har to nettverkskort, et for intranettet, og et for internettet. Det for intranettet virker ALLTID. Det for internett, fungerer som sagt ofte. Her eg bor sier vi ofte at leverandøren har køddet til routinga igjen, eller at nå sitter xxx på fiberkabelen igjen, osv. Så eg utelukker ikke at nettleverandøren ikke har satt opp ruting, eller subnettene skikkelig. Hvordan kan eg finne ut av det, eventuellt hva som er galt? Takker for hjelp Endret 23. mars 2005 av nomore Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 og logger eg meg inn på en annen server som står på samme nettet, kan eg fint få kontakt med maskinen. noe som burde utelukke dårlig nettverkskort eller kabel? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 joda, nett-leverandøren vår gav meg feil opplysninger. den ip-adressa eg hadde satt opp var ikke med i de som er reservert til oss. flott... masse tid bortkastet på dette... jaja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå