voice- Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Må bare få ut litt frustrasjon over produsentene... Hvorfor i alle dager kan ingen bare lage MIN drømmetelefon? Det KAN ikke være så vanskelig. Jeg vil ha en liten klapptelefon som er solid, kjapp som et lyn, har blåtann, har kamera, kan sende MMS og SMS, har WAP, har god mikrofon/høyttaler og kan ringe. Radio er å foretrekke, men ikke et must. Denne telefonen finnes ikke. Merkelig, siden alle tingene jeg har skrevet finnes i de fleste nye telefoner i dag. Problemet, tror jeg, er de tingene jeg ikke trenger eller vil ha, og at de også finner veien inn i de fleste nye telefonene. Jeg gir pokker i om skjermen har 65.000 eller 200.000 farger, jeg gir blanke i on telefonen har MP3-spiller (f.eks. K500i som har MP3-spiller og 12MB minne, hva er vitsen?) og de fleste ting jeg ikke har skrevet over kan jeg også klare meg foruten. Bortsett fra klokke, jeg har lyst på det. Prosessorene blir raskere hele tiden, batteriene bedre for hver modell, så hvorfor skal de nye mobilene lades oftere og virke tregere enn de gjorde for 5 år siden? Det er et paradoks at hver gang bedre batterier kommer, og hver gang maskinvaren blir raskere ses dette på som en mulighet til å stappe inn enda mer i telefonene. Som om jeg ikke kan vente til jeg kommer hjem med å redigere opptaket jeg nettop tok. Sony Ericsson, Nokia, Siemens og Samsung, hør mitt rop om hjelp, lag MIN telefon. En som faktisk KAN skryte av å gå en uke uten å lades... Lenke til kommentar
genser Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg vil ha en liten klapptelefon som er solid, kjapp som et lyn, har blåtann, har kamera, kan sende MMS og SMS, har WAP, har god mikrofon/høyttaler og kan ringe. Radio er å foretrekke, men ikke et must. Denne telefonen finnes ikke. Gjør den ikke? Si meg, oppfyller ikke Nokia 6260, SE Z600, SE Z800i, Samsung D500 og mange fler disse kravene? Noen av dem svikter på hastigheten, men har uten tvil at du remser opp der. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Noen av de telefonene du ramset opp Are, er ikke små og lette klapptelefoner da. Han ville ha en liten og lett klapp tlf Lenke til kommentar
voice- Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 arehei, jeg vet at alle disse funksjonene finnes i diverse telefoner, men de er gjerne store klumper som har dårlig batteri. 6260 og Z800i er for store, Z600 er for feit (I like big butts, men allikevel) og D500 er ikke en klapptelefon (altså er skjermen svært utsatt f.eks. i lomma) Jeg ser med glede mot E720/730, men frykter at de får dårlig batteritid. Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg ser med glede mot E720/730, men frykter at de får dårlig batteritid. Hvor i all verden bor du?? I en granbarhytte i skogen?? De fleste oppholder seg i nærheten av av et stømuttak flere ganger i løpet av et døgn. Skole/jobb/når du sover/i bilen osv. Ladere har de fleste nok av, det handler bare om å ha ladere plassert ut på strategiske steder. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Sier bare: det går fly til Asia :!: Der burde de ha et par tjuetalls telefoner som passer til deg Ellers så kommer jo Panasonic med noen knalle snart Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Ellers så kommer jo Panasonic med noen knalle snart som ikke akkurat kan kalles små. Men de ser uten tvil lekre ut Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Først av alt: Batteri + minimal vekt/størrelse er ikke ting som trives sammen. Den kommende Samsung E730 kan kanskje være noe for deg. Ikke så stor, radio og ellers det du ber om. Batteriet er som så, men radio og alt det dilldallet der har den. Hadde du bodd i utlandet så skulle kanskje Innostream 75 vært et valg. 80 gram er ikke ille. Btw. En klappmobil kan være solid nå, men etter litt bruk... Vel, bruk den fint så har du et håp. Endret 23. mars 2005 av Remerser Lenke til kommentar
Erren Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Ellers så kommer jo Panasonic med noen knalle snart som ikke akkurat kan kalles små. Men de ser uten tvil lekre ut Hva er det med dette å kalle telefoner små? Om man vil ha bra kamera så kan man ikke ha en telefon som er 5cm høy Med disse kravene blir jo Panasonics modeller ganske små, eller hva? Dere så vel bildet av monstertelefonen med 7 mp.? Ja, folkens! Med de nye telefonene håper jeg liten får en ny betydning Edit: Dessuten ble jeg overrasket over at det her ble prestert å klage på at batteriene ikke ble bedre Tror du et batteri fra en 3510 kunne holdt liv i en 6260 like lenge som 6260s eget batteri? Store skjermer, bra kamera, blåtann, prosessorer og alle andre spesfikasjoner tar mye batteri! Så å klage på batterilevetiden til dagens state-of-the-art-modeller synes jeg er forkastelig og absolutt unødvendig og rett og slett barnslig Endret 23. mars 2005 av Hippie-Erlend Lenke til kommentar
voice- Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Remerser, har hatt Samsung X460 en stund, og den har holdt seg temmelig bra, så jeg er ikke redd for at klapptelefoner er usolide. Hippie-Erlend, jeg har ikke sagt at batteriene ikke blir bedre, tvert imot. Batteriene blir bedre, men kapasiteten stjeles av store skjermer, bra kamera, blåtann, prosessorer og alle andre spesfikasjoner. Det er et paradoks at batteriene blir bedre, men at telefonene må lades stadig oftere. Tommy Angelo, jeg bor ikke i en hytte i skogen, men jeg ER i militæret, og kan når som helst risikere en uke i telt. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Vel.. At ingen lager drømmetelefonen din er som å spørre om hvorfor det er krig i verden Det er ikke fysisk mulig enda.. Med større skjermer osv. er det klarer batteriene rett og slett ikke å holde tritt Men nå er det ikke lenge siden vi leste om batterier med nanopropeller og greier, som visstnok skulle holde utrolig lenge Men, men.. Les litt illustrert vitenskap, der dedikerer de alltid to sider til ne oppfinnelser der det naturlig nok ofte står om mobiler Også.. Unnskyld at jeg var litt krass Er vant til barnslighet rundt meg.. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Nanopropeller, alkoholer, brenselceller, bensindrevne og alt det hørket der er nok en god stund til før vi får se det i ordinære telefoner. (NMT DoCoMo har riktignok en brenselcelle telefon, men batteriet er jo en god del støre enn resten av telefonen ) Grunnen: Pris med mer. Meg bekjent så skal jo en så stor aktør som selve Nokia meldt i fra at de heller skal utvikle dagens batteriteknologi videre enn å satse på 'alternative kilder'. Kundene vil ha mer teknologi, da får de det. At det går utover batteriet er vel bare logisk. Gi med en hånd, ta med en annen. Uansett så er det nok trist at det ikke finnes noen pangtelefoner når det gjelder batterilevetid. Hadde det funnets så skulle jeg ha eid en, det finnes også tider her i huset når man ikke kan eller 'orker' å lade den så ofte som den krever. Jeg ser det hele som svært ironisk at den telefonen i stallen som holder ut mest er den jeg bruker minst; damebindmobilen grunnet at den ligger i en eske å 'samler støv' (med mer). Ok, kanskje ikke så mer kjent som Nokia 2650, men det den egentlig heter. Lenke til kommentar
duRden Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg har noen forslag på tlf til deg. Noen av dem må du kanskje til söta bror for å få tak i disse, men kanskje det er verdt det Motorola V3 http://www.gsmarena.com/motorola_v3-853.php Sony Ericsson Z1010 http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_z1010-421.php Panasonic X800 http://www.gsmarena.com/panasonic_x800-993.php Philips 760 http://www.gsmarena.com/philips_760-1017.php Problemet er vel at du, i likhet med meg, vil ha i pose og sekk. Ting som Bluetooth og kamera, stor klar skjem tar mye plass, og bruker batteri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå